- poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią oraz zwyczajów życia jeży, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie sprawności ruchowej, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
- poszerzenie wiedzy na temat owoców dojrzewających jesienią, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, utrwalanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych, uwrażliwianie na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych
- poznawanie nazw niektórych drzew owocowych
- utrwalenie wiedzy o jesiennych owocach
- poznanie niektórych sposobów przetwarzania owoców, wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci o nazwy przedmiotów używanych w łazience, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie zmysłów (wzroku, dotyku), wdrażanie do stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnianie poczucia własnej wartości, doskonalenie umiejętności współdziałania
- rozpoznawanie niektórych warzyw i podawanie ich nazw
- rozpoznawanie niektórych warzyw i podawanie ich nazw, poszerzanie zasobu słownictwa, kształtowanie umiejętności wycinania nożyczkami
- nabywanie wiedzy na temat wzrostu niektórych warzyw (nad ziemią, pod ziemią)
- nabywanie wiedzy na temat części jadalnych niektórych warzyw
- wzbogacanie wiedzy o budowie warzyw, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie zasobu słownictwa, rozwijanie sprawności manualnej, pobudzanie ciekawości badawczej, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa
- poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane ze skarbami jesieni
- nabywanie świadomości pojęć: mniej, więcej, tyle samo
- utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, wzbudzanie poczucia sprawczości, własnej wartości i odpowiedzialności za innych
- poznanie znaczenia słowa szaruga, kształtowanie świadomości fonologicznej, rozwijanie sprawności manualnych, doskonalenie umiejętności współpracy
- nabywanie umiejętności określania kierunków w przestrzeni i podawania ich nazw, wdrażanie do sprawnego poruszania się według instrukcji, rozwijanie samodzielności i umiejętności współpracy
- utrwalenie wiedzy o tym, skąd biorą się kałuże
WIEWIÓRECZKA RUDA
OCZKIEM DO NAS MRUGA
DAMY JEJ ORZECHY
MOŻE PRZYJDZIE TUTAJ
MA RUDY OGONEK
OCZKA JAK WĘGIELKI
A NA USZKACH
ŚMIESZNE CZERWONE PĘDZELKI.