014959
krasnal-2

Zajęcia zdalne – Wtorek

wiewiorka

Zajęcia zdalne – Wtorek

  1. W rytmie deszczu

CELE OGÓLNE: kształtowanie myślenia matematycznego – wprowadzenie liczebnika 2 w trzech aspektach; osłuchanie z rytmem i melodią piosenki Jesienny deszcz – kształtowanie poczucia rytmu; wyróżnianie struktury utworu – zwrotka, refren; wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody; kształtowanie sprawności fizycznej dzieci – rozwijanie szybkości i zwinności w zabawach gimnastycznych i ruchowych; kształcenie właściwej reakcji emocjonalnej w sytuacjach rywalizacji sportowe.

 

“Jesienny deszcz”
sł. Stanisław Karaszewski, muz. Wojciech Kaleta


Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem
i na podwórko spadł.
Ref.: Hej, pada, pada, pada, pada, pada deszcz,
jesienny pada, pada, pada, pada deszcz.

Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach.

W blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.
Ref.: Hej, pada..

 


Jesienny deszcz – zabawy przy piosence.
Dzieci śpiewają piosenkę – siedzą w siadzie skrzyżnym w luźnej gromadce. Przed każdym dzieckiem leży woreczek. Dzieci wystukują o woreczek naprzemiennie prawą i lewą pięścią słowa piosenki podzielone na sylaby. Potem dzieci słuchają piosenki i w dowolny sposób realizują ruchem jej rytm. Gdy nie wiedzą, jak to zrobić, mogą
naśladować N. (klaskanie, tupanie, rysowanie w powietrzu wymyślonych wzorów).
„Zabawy malarskie z kroplą”. N. odsłania wzór na tablicy – kształt kropli. Dzieci przyglądają się wzorowi. Opowiadają, z czym im się on kojarzy. N. pokazuje prawidłowy sposób rysowania wzoru. Kilkoro dzieci wodzi palcem po wzorze. Pozostałe dzieci obserwują, potem kreślą wzór w powietrzu. Kreślenie na małym wzorze (N. przygotowuje obrazki). Dzieci kładą wzór na podłodze i wodzą po nim palcem, potem rysują pędzlem z farbą podczas słuchania piosenki. Dzieci siadają do stolików. Przy piosence kreślą pędzlem z farbą na wzorze. Na końcu ozdabiają kształt według własnego pomysłu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content