014959
krasnal-2

Zajęcia zdalne – czwartek

wiewiorka

Zajęcia zdalne – czwartek

2. Deszczowa muzyka

CELE OGÓLNE: rozwijanie czynnego słownika dziecka – wyjaśnianie pojęcia cisza; identyfikowanie dźwięków i odgłosów z najbliższego otoczenia; rozwijanie umiejętności koncentrowania uwagi na odgłosach i dźwiękach; rozwijanie wyczucia rytmu; wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody

• “Cisza” – burza mózgów. N. przygotowuje dużą kartkę (formatu A3 lub większą) i wiesza ją na tablicy. Na środku umieszcza napis cisza. Zadaje dzieciom pytania: Co to jest cisza?, Co kojarzy się z ciszą? Dzieci odpowiadają, a N. zapisuje odpowiedzi. Wszystkie odpowiedzi są dobre.
N. mówi, że trudno znaleźć miejsce, gdzie będzie idealna cisza, gdyż otacza nas wiele dźwięków. Są też ludzie, którzy nie słyszą, więc ich otacza idealna cisza. Dzisiaj będzie rozmowa o różnych dźwiękach.


„Zagadki słuchowe” – N. prosi, aby dzieci położyły się na dywanie i były bardzo cicho, zamknęły oczy i posłuchały odgłosów dochodzących z najbliższego otoczenia. Następnie N. pro-

si, aby dzieci powiedziały, jakie odgłosy usłyszały i skąd one pochodzą.
„Naśladowanie odgłosów z otoczenia” – zabawa ruchowa. Dzieci głosem i ruchem naśla-
dują wskazywane przez N. odgłosy: jadący samochód, szum drzewa, padające krople deszczu,

latającą muchę, odgłos pracującej wiertarki.
„Odgłosy” – zabawa rytmiczna. N. układa trzy rytmy – trzy długie paski papieru z naryso-
wanymi wzorami (za pomocą kropek). Dzieci muszą dopasować odgłosy: kapiącej wody, wiatru,

dzwonka do drzwi do wzoru rytmicznego podanego na pasku papieru. W razie trudności N. na-

prowadza dzieci: kapiąca woda – kap kap, kap, kap; szum wiatru – szszszszszszszsz; dzwonek
do drzwi – ding dong, ding dong. • paski papieru ze wzorami
„Skok przez kałużę” – zabawa ruchowa. Na sygnał N. dzieci poruszają się skokami pomię-
dzy rozłożonymi kałużami-obręczami. • obręcze
Koncert – wiersz J. Kiersta

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content