014959
krasnal-2

Nauczanie zdalne – Wtorek

wiewiorka

Nauczanie zdalne – Wtorek

CELE OGÓLNE: zapoznanie z wyrazem tamburyn do czytania globalnego; kształcenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głoski t w nagłosie i wygłosie wyrazów; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-
-wzrokowej – rysowanie po śladzie; rozwijanie ciekawości poznawczej i zainteresowania środowiskiem przyrodniczym.

 

„Muzyka” – burza mózgów. N. wprowadza dzieci w temat zajęć, opowiadając: Pak powiedział mi, że bardzo lubi muzykę. Ale nie wie, gdzie ją można znaleźć. Pomóżmy mu. Dzieci wymyślają, gdzie można znaleźć muzykę, a potem N. prosi dzieci, aby w sali przedszkolnej znalazły te przedmioty, z których można wydobyć różne dźwięki. Po rozmowie dzieci rozchodzą się po sali i próbują wydobywać dźwięki z różnych przedmiotów. Następnie N. pokazuje dzieciom różne instrumenty: trójkąty, bębenki oraz klocki, dzwonki, liście, gazety, puszki itp. Dzieci pojedynczo wydobywają dźwięki z każdej grupy instrumentów lub przedmiotów w dowolny sposób. N. zadaje pytania: Na których instrumentach można zagrać melodię?; Co można za-
grać na pozostałych instrumentach?.

 

„Zabawa z gazetami” – każde dziecko dostaje gazetę i próbuje zrealizować rytm podany przez N. różnymi metodami: pociera, strzepuje, szeleści w określony sposób. 

„Nuty” – N. zadaje dzieciom pytanie: Jak zapisujemy muzykę?. N. może zaprezentować zapisy różnych linii melodycznych. Jeżeli potrafi, może je odczytać i zagrać dzieciom. 

„Wiatraczki” – zabawa ruchowa. Dzieci kręcą się dookoła własnej osi – naśladują ruch wiatraka. Na umówiony sygnał dźwiękowy stają w bezruchu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content