014959
krasnal-2

Gimnastyka Korekcyjna

wiewiorka

Gimnastyka Korekcyjna

”Mamo, tato –ćwiczcie razem ze mną”

Wspólnie zadbajmy o prawidłowy rozwój naszych dzieci.

Zwróćmy uwagę na naszą prawidłową postawę.

Czym  jest prawidłowa postawa?

Prawidłową postawą określamy układ ciała, jaki przybiera człowiek stojąc swobodnie w pozycji pionowej.

W prawidłowej postawie głowa nie jest wysunięta do przodu, znajduje się nad kręgosłupem.

 Barki są na jednym poziomie, łopatki lekko przylegają do klatki piersiowej – nie odstają.

 Brzuch nie powinien być nadmiernie wysunięty do przodu.

Stopy odpowiednio ustawione i wysklepione .

Prawidłowa postawa to prawidłowy rozwój i zdrowie dziecka!!!!

Dzisiaj proponuję ćwiczenia przeciw płaskostopiu.

Starajcie się ćwiczyć dokładnie.

 Ćwiczcie około 15 minut.

Zapraszam

1)Rozgrzewka

  • Bieg w miejscu wysoko unosząc kolana
  • Krążenie naprzemianstronne ramion
  • 20 pajacyków w leżeniu tyłem na podłodze , dywanie, macie do ćwiczeń
  • Dowolne ćwiczenie, które każdy wybiera sam

2)Zabawa Orkiestra

usprawniamy mięśnie podeszwowe stopy.

Wystukujemy palcami stopy (naśladując np. grę na pianinie) rytm dowolnej piosenki.

3)Zabawa Jeż

rozwijamy czucie głębokie mięśni stóp.

 Przybory: guziki, groch, kredki i inne przybory kładziemy na podłodze w bliskich odległościach. Chodzimy po lesie, w którym ukryły się jeże.

Jest to świetne ćwiczenie na pobudzenie czucia głębokiego- dzieci bardzo lubią tego typu zadania ruchowe.

 4)Ćwiczenia równowagi i koncentracji wzmacniające mięśnie kręgosłupa.

 Pozycja drzewa – z pozycji stojącej na jednej nodze podnosimy drugą nogę, zginamy ją i opieramy na kolanie nogi wyprostowanej lub poniżej .

Ręce wyciągnięte nad głową próbujemy złączyć dłonie.

W tej pozycji jak najbardziej korzystamy ze ściany.

Jest to pozycja balansowa, więc trudna do opanowania przez dzieci- lecz mimo to chętnie się z nią zmagają.

 5)Ćwiczenia oddechowe, które redukują napięcia mięśniowe.

Połóż się wygodnie na plecach . Wyprostuj kręgosłup, zrelaksuj ramiona, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy oparte o podłoże zamknij lub przymknij oczy, dłonie ułóż wzdłuż tułowia lub na brzuchu .

 Zacznij oddychać przeponą: przy wdechu napełnij brzuch powietrzem jak balon, przy wydechu wypuść je.

Wydech powinien być dłuższy niż wdech. Wdech przez nos, powolnych wydech przez usta.

Wykonaj 5 wdechów i wydechów.

 

Miłego ćwiczenia  i zabawy !! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content