014959
krasnal-2

Zwierzęta na wiejskim podwórku 3

wiewiorka

Zwierzęta na wiejskim podwórku 3

1. Globalne czytanie- część 1

Pokazujemy kartkę z ilustracją i wyrazem.

  • Odczytujemy wyraz
  • Dziecko dzieli na sylaby
  • Ile sylab jest w wyrazach?

wyraztglobalneczytanie

 

2. „Dzień na wsi” – słuchanie wiersza Dominiki Niemiec

 Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie…

Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.

 Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,

o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.

Dać jeść i pić bez wyjątku wszystkim w całym obrządku.

Owce wypuścić na hale, to dla nich miejsce wspaniałe.

Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,

to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.

Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,

gdy im porządnie rozczeszę grzywę,

gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję,

parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.

W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.

Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.

 Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,

 sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.

  • O jakim miejscu była mowa w wierszu?
  • O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie?
  • Jak trzeba zadbać o zwierzęta?
  • Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?
  • Czy chciałbyś/ chciałabyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami?
  • W czym mógłbyś pomóc gospodarzowi?

3. Zabawy z Pipii – rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

4.     Globalne czytanie cz. II

  • Podnosimy kartkę z ilustracją i napisem np. kaczka
  • Czytamy wyraz wyraźnie i powoli – robimy tak z kolejnymi wyrazami
  • Możemy rozciąć napisy od obrazków, rozrzucić na podłodze i poprosić dziecko by spróbowało odszukać napis kot i jego obrazek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content