014959
krasnal-2

Zdalny poniedziałek Wiewiórek

wiewiorka

Zdalny poniedziałek Wiewiórek

Dzień dobry Wiewióreczki. Jak minął Wam weekend? Byliście na saneczkach? A może walczyliście na śnieżki? Opowiecie jak się spotkamy.

A teraz trochę zajęć muzycznych

1.„Deszcz grajek” – wprowadzenie piosenki. 
Rodzic czyta dziecku tekst piosenki „Deszcz grajek” .
Deszcz grajek https://www.facebook.com/watch/?v=2542505809208025
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka – Sypko
Stoję pod parasolem i słucham,
jak gra deszcz –
na trójkącie i bębenku,
i kołatkach też.
Ref.: Bo deszcz, uliczny grajek,
gdzie chce, tam przystaje.
Rzuć mu grosz do kapelusza,
żeby choć na chwilę usiadł. (x2)
Deń, deń, deń pod rynnami,
bam, bam tak bębni w dach.
Puk, puk w okna i parapet,
dumny z siebie, ach!
Ref.: Bo deszcz…
Dziecko robi z rąk daszek nad głową, potem nasłuchuje.
Stuka opuszkami palców o uda.
Rysuje w powietrzu kształt trójkąta, potem koła.
Pięć razy klaszcze w dłonie, do rytmu.
Maszeruje w miejscu.
Zatrzymuje się.
Chodzi na paluszkach, małymi kroczkami.
Kuca.
Trzy razy tupie naprzemiennie nogami.
Dwa razy uderza piąstkami w klatkę piersiową.
Dwa razy naśladuje gest pukania w coś, co znajduje się przed nim.
Prostuje plecy i na słowo „ach!” energicznie wyrzuca w górę ręce.
Rodzic pyta: O czym jest tekst? Na jakich instrumentach grał deszcz? Pokaż je na
obrazku (rodzic wcześniej przygotowuje obrazki lub instrumenty). Kto to jest grajek? 

Instrument Stockowych Ilustracji, Wektorów & Klipartów – (502,840 Stock  Illustrations)
KOŁATKA drewniany instrument Muzyczne kształtykołatka

Jak jeszcze grał deszcz? Co to jest deszcz? Jak może padać deszcz?
2. „Mały deszcz, wielka ulewa” – zabawa tematyczna.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, przed nim leży kartka papieru. Rodzic zadaje dziecku
pytanie: Jak może padać deszcz? Następnie prosi dziecko, by pokazało, jak deszcz kropi
(kapuśniaczek) i jak mocno pada (ulewa). Dziecko stuka w kartkę papieru opuszkami palców,
naśladując padanie deszczu zgodnie z pozycją ręki rodzica. Gdy ręka rodzica jest nisko przy
podłodze, pada mały deszczyk – na ziemię spadają pojedyncze krople; im ręka jest wyżej,
tym mocniej pada deszcz, jest ulewa. Zabawę powtarzamy wielokrotnie.
3. Nauka refrenu piosenki metodą ze słuchu.
Dziecko po kilkukrotnym wysłuchaniu refrenu piosenki próbuje samodzielnie go powtórzyć.
4. „Deszczowa muzyka” – zabawy badawcze z wodą.
Rodzic dokładnie zabezpiecza podłogę przed zmoczeniem w miejscu zabawy, a następnie
zaprasza dziecko do stworzenia deszczowej muzyki. Najpierw sam prezentuje rożne sposoby
gry:
– nabieranie wody do szklanki i wylewanie jej do miski,
– nalewanie wody do miski z małej konewki,
– stukanie palcami w taflę wody,
– dźwięk szklanek wypełnionych wodą do rożnej wysokości (w szklanki delikatnie uderza się
łyżeczką). Po prezentacji dziecko samodzielnie tworzy wodną muzykę pod okiem rodzica.
5. „Orkiestra” – rozmowa o ilustracji.

Orkiestra symfoniczna – Wikipedia, wolna encyklopedia
Dziecko ogląda ilustrację przedstawiającą orkiestrę. Rodzic tłumaczy dziecku, że orkiestra
składa się z muzyków grających na rożnych instrumentach, a kieruje nią dyrygent, który
pokazuje muzykom, w jaki sposób mają grać. Rodzic prezentuje też dziecku zapis nutowy

Notacja muzyczna – Wikipedia, wolna encyklopedia
dowolnego utworu i tłumaczy, że nuty to język, dzięki któremu możemy zapisywać utwory
muzyczne, a każda nuta to taka literka, która brzmi inaczej (kto umie je czytać – wie, jak ma
zagrać).
6. „Grzechotka” – praca plastyczna.
Dziecko (z pomocą rodzica) wykonuje grzechotkę.
Materiały: plastikowa buteleczka, zakrętka, taśma dwustronna, fasola (lub groch, ryż,
kasza itp.), papier kolorowy samoprzylepny (do ozdobienia), nożyczki.

A na koniec możecie zagrać z Matyldą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content