014959
krasnal-2

Zdalny piątek “Wiewiórek”

wiewiorka

Zdalny piątek “Wiewiórek”

Kochane Wiewióreczki 🙂

1. Zaczniemy dzisiaj od rymowanki którą będziemy ilustrować ruchem

Kapela

Bum-cyk-cyk, bum-cyk-cyk!

Gdy będzie niedziela,

bum-cyk-cyk, bum-cyk-cyk,

to zagra kapela.

Dzieci stoją, wymawiając słowo „bum”, uderzają obiema pięściami w klatkę piersiową, a na słowa „cyk-cyk” pstrykają palcami obu rąk lub klaszczą, potem rytmicznie poruszają rękami, naśladując grę smyczkiem na kontrabasie.

Bum-cyk-cyk, bum-cyk-cyk,

to piękna muzyka,

bum-cyk-cyk, bum-cyk-cyk,

prościutko spod smyka.

Recytując parzyste wersy rymowanki, dzieci mogą także naśladować grę na różnych instrumentach, np.: mogą udawać, że grają na kontrabasie, na skrzypcach, puzonie czy bębenku.

2. „Ile słyszysz dźwięków?” – zabawa matematyczno-słuchowa.

Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. R. uderza klockiem w klocek lub klaszcze i prosi dziecko, by położyło obok siebie tyle klocków, ile dźwięków usłyszało. Za każdym razem następuje wspólne sprawdzanie wyniku, dzieci mogą liczyć na palcach – kolejno prostując je po każdym usłyszanym dźwięku. W kolejnych wersjach zabawy dziecko tylko słucha – nie widzi, jak R. uderza w bębenek (chowamy się za czymś).

3. „Tyle ruchów, ile dźwięków” – zabawa ruchowa.

Dziecko spaceruje po dywanie. Nagle R. wymienia jakąś czynność, np. klaszczemy, a potem (powoli) uderza klockiem o klocek tyle razy, ile razy ma być wykonana dana czynność. Robimy kilka prób zmieniając czynność (podskakiwanie, tupanie, obracanie się,…)

4. „Zabawy z rytmem”.

Rodzic i dziecko trzymają po dwa twarde klocki w rękach (mogą być zakrętki od butelek lub coś innego). Rodzic wystukuje (powoli) rytm złożony max z 4 dźwięków, dziecko próbuje go powtórzyć. Zestawy różnią się od siebie układem dźwięków (kropka to dźwięk, pauza to przerwa). Najpierw ustalamy zasadę- rodzic „gra” a dziecko patrzy i słucha, dopiero kiedy R. mówi „teraz ty” dziecko powtarza.

* * * *

** **

* * **

** * *

5. Teraz posłuchajcie piosenki o instrumentach muzycznych 🙂

Naśladujcie podczas słuchania gesty tak, jak jest to wskazane w piosence.

6. A może macie ochotę pokolorować bębenek?

Pamiętajcie o starannym kolorowaniu- dokładnie wypełniamy kontur. Staramy się też przestrzegać konturu.

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fdrukowanka.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F11%2Fb%25C4%2599benek.png&imgrefurl=https%3A%2F%2Fdrukowanka.pl%2Fkolorowanka%2Fbebenek%2F&tbnid=57V1jPYNF_1yyM&vet=12ahUKEwjNyKLuucX0AhUBsyoKHTgZDeMQMygAegUIARDJAQ..i&docid=qGPyB-9G7udaxM&w=1000&h=800&itg=1&q=b%C4%99benek%20kolorowanka&ved=2ahUKEwjNyKLuucX0AhUBsyoKHTgZDeMQMygAegUIARDJAQ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content