014959
krasnal-2

Zamierzenia wychowawczo-dydaktycznie – kwiecień – Wesołe Nutki

wiewiorka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktycznie – kwiecień – Wesołe Nutki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE  

NA MIESIĄC KWIECIEŃ – GRUPA III 

W świecie książek 

  • utrwalenie zasad prawidłowego korzystania z książek, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę, kształtowanie nawyku czytania książek, kształtowanie właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek 
  • wprowadzenie litery f, F, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, utrwalenie wiedzy na temat księgarni i biblioteki, zapoznanie z akcją „Drugie życie książki”, kształtowanie umiejętności korzystania z biblioteki i księgarni, kształtowanie właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece 
  • zapoznanie ze znakiem –, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowego (nowych zawodów), uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia np. książki 
  • nauka nowej piosenki, poznanie wielu ciekawych tytułów książek dla dzieci, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie umiejętności autoprezentacji oraz empatii 

Na wiosennej łące 

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów, poznawanie sposobów pomagania owadom, rozwijanie sprawności fizycznej 
  • poznanie kształtu litery ł, Ł, wprowadzenie do pisania i czytania, doskonalenie umiejętności słuchania utworów literackich, rozwijanie motoryki małej 
  • rozwijanie sprawności manualnej, uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, doskonalenie umiejętności matematycznych w aspekcie miarowym, doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do innych przedmiotów 
  • rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie zmysłów, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych 
     

Od kurnika do świątecznego koszyka 

  • zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają, ćwiczenie percepcji wzrokowej, utrwalanie kształtu poznanych liter, wyrażanie radości z udziału w tradycyjnych zabawach ruchowych 
  • utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych 
  • utrwalenie nazw członków ptasich rodzin, wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych, utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków 
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje, utrwalanie cech wielkościowych 
  • zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji, stymulowanie wielu zmysłów podczas zabaw sensorycznych 

 

Dbamy o naszą planetę 

  • zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globus”, kształtowanie nawyku sprzątania, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę, wpajanie przekonania, że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać, poznanie zachowań proekologicznych 
  • poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, w tym umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie świadomości językowej, poszerzenie słownika czynnego, zwracanie uwagi na wyrazy rymujące się 
  • zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, doskonalenie czynności matematycznych, w tym liczenia i pomiaru długości, utrwalenie cech wielkościowych, 
  • kształtowanie proekologicznego stylu życia, w tym nawyku oszczędzania wody, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, rozwijanie orientacji w przestrzeni, wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, ćwiczenie poczucia „pulsu” w muzyce, rozwiązywanie zagadek, utrwalanie wiedzy o sprzętach domowych związanych z wodą (pralka, zmywarka, umywalka itp.) 
  • utrwalenie pojęcia ,,recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych przedmiotów (instrumentów muzycznych, zabawek) – zachęcanie do nadawania odpadom drugiego życia 

 

“Wiosna, wiosenka” – Melo, melo 

Ref. Nasza wiosna, wiosenka, to wiosenna jest piosenka, 

O przyrodzie co się budzi z zimowego snu, 

Naszej wiośnie wiosence, dzisiaj klaszcze w swoje ręce, 

Za kwiatki kolorowe i za zapach bzu. 

  1. Kwiatami posypane łące,

W koronach drzew już słychać skowronki, 

A tu skacze żabka mała, hyc 

I w stawie się schowała. 

  1. Bociany z długimi nogami,

Stąpają pomiędzy trawami, 

I witają Panią Wiosnę, 

Kle kle klekocząc radośnie. 

  1. Wiosna, wiosna piękna i radosna.

Wiosna, wiosna jest wśród nas. 

Wiosna, wiosna piękna i radosna. 

Wiosna, wiosna to twój czas. x3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content