- W kinie i w teatrze
– nabywanie wiedzy na temat kina i teatru, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia, rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności odczytywania informacji w formie prostych obrazków, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, wdrażanie do właściwego zachowania się w instytucjach kultury
– wzbogacanie zasobów słownictwa o nazwy lalek teatralnych i niektórych zawodów związanych z filmem i teatrem, kształtowanie umiejętności słuchania tekstu literackiego i tworzenia wypowiedzi, doskonalenie sprawności manualnych, rozwijanie logicznego myślenia i wyobraźni, stwarzanie okazji do pokonywania nieśmiałości i nabywania pewności siebie
– poznanie piosenek z repertuaru dziecięcego, rozwijanie słuchu muzycznego, doskonalenie sprawności ruchowej, kształtowanie poczucia rytmu, zachęcanie do podejmowania aktywności twórczej, rozwijanie kreatywności
- Przebudzenie po zimie
– zapoznanie z określeniem ubierać się na cebulkę, poszerzenie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną, kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody, rozwijanie sprawności ruchowej, poznawanie atrybutów wiosennej pogody
– poznanie przysłowia W marcu jak w garncu, kształtowanie umiejętności słuchania tekstu literackiego, rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi, kształtowanie świadomości obecności różnych zjawisk atmosferycznych, uwrażliwianie na siłę i nieprzewidywalność przyrody
– utrwalenie znajomości pór roku oraz kolejności ich występowania,
– poznanie gatunków i odgłosów ptaków przylatujących wiosną, doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę
– zapoznanie się z kolorami tęczy, doskonalenie umiejętności przeliczania, nabywanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
– zapoznanie ze zwyczajem robienia Marzanny – żegnanie zimy i witanie wiosny
- W wiosennym ogrodzie
– poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, poznanie nazw sprzętów ogrodniczych i ich zastosowań, wdrażanie do szacunku wobec przyrody i pracy ludzi
– utrwalenie wiedzy o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin, poszerzanie zasobu słownictwa o nazwy wiosennych kwiatów, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności elementów zbiorów, kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, stwarzanie okazji do dostrzegania i kontunuowania regularności w układzie, usprawnianie aparatu mowy, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
– zapoznanie z techniką siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin, kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, rozpoznawanie ziaren za pomocą dotyku, kształtowanie postawy odpowiedzialności za założoną hodowlę rośliny
- Od kurnika do świątecznego koszyka
– rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika), utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt
– poznanie nazw członków ptasich rodzin, kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy, wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania zadań wustalonej kolejności
– poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie
Uczymy się piosenki pt. „Witaj wiosenko”
Czym powitać cię, wiosenko,
gdy zielona wracasz znów.
Chyba tańcem i piosenką,
bo to milsze jest od słów.
Hej – ha, hej – ha, i ty , i ja.
Naradzimy się z ptaszkami,
bo z nich każdy śpiewać rad.
Zaśpiewają razem z nami,
gdy wiosenny zagra wiatr.
Hej – ha, hej – ha, i ty , i ja