W kinie i w teatrze
– nabywanie wiedzy na temat kina i teatru, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności odczytywania informacji w formie prostych obrazków, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, wdrażanie do właściwego zachowania się w instytucjach kultury
– wzbogacanie zasobów słownictwa o nazwy lalek teatralnych i niektórych zawodów związanych z filmem i teatrem, kształtowanie umiejętności słuchania tekstu literackiego i tworzenia wypowiedzi, doskonalenie sprawności manualnych, rozwijanie logicznego myślenia i wyobraźni, stwarzanie okazji do pokonywania nieśmiałości
– zachęcanie do podejmowania aktywności twórczej, rozwijanie kreatywności, samodzielnej zabawy, umożliwianie odczuwania satysfakcji z własnych osiągnięć, wzmacnianie poczucia pewności siebie
– poznanie cech typowych dla pierwszych filmów, uświadamianie zjawiska powstawania cienia, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów
Przebudzenie po zimie
– poszerzenie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną, kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody, rozwijanie sprawności ruchowej, poznawanie atrybutów wiosennej pogody, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie
– poznanie przysłowia W marcu jak w garncu, kształtowanie umiejętności słuchania tekstu literackiego, rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi, kształtowanie świadomości obecności różnych zjawisk atmosferycznych, uwrażliwianie na siłę i nieprzewidywalność przyrody
– poznawanie sposobu prowadzenia obserwacji przyrodniczych (w postaci kalendarza pogody), doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów, nabywanie umiejętności określania obserwowanych zjawisk atmosferycznych, utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia i pór roku oraz kolejności ich występowania, wdrażanie do systematyczności
– poznanie gatunków i odgłosów ptaków przylatujących wiosną, doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności orientacji w przestrzeni, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę
– zapoznanie się z kolorami tęczy, doskonalenie umiejętności przeliczania, nabywanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
W wiosennym ogrodzie
– poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, poznanie nazw sprzętów ogrodniczych i ich zastosowań, wdrażanie do szacunku wobec przyrody i pracy ludzi
– poznanie nazw wiosennych kwiatów oraz warunków niezbędnych do ich wzrostu, nabywanie wiedzy o sposobie siania i sadzenia kwiatów, doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania oraz słuchania utworów literackich, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie postawy odpowiedzialności za wzrost posadzonej rośliny
– doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności elementów zbiorów, kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, stwarzanie okazji do dostrzegania i kontunuowania regularności w układzie, usprawnianie aparatu mowy,
Od kurnika do świątecznego koszyka
– poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika), utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane, doskonalenie sprawności ruchowej i manualnej, kształtowanie nawyku systematycznej pracy
– kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt
– poznanie nazw członków ptasich rodzin, kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy, wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania zadań w ustalonej kolejności
– poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, nauka kroków tańca ludowego, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie