014959
krasnal-2

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj

wiewiorka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj

 Majowe święta

  • poznanie nazw i wyglądu symboli narodowych, zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie poczucia przynależności do narodu, rozbudzenie postawy patriotycznej
  • poznanie wybranych miast i stolicy Polski, doskonalenie umiejętności odtwarzania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, rozbudzanie zainteresowania przeprowadzaniem prostych eksperymentów przyrodniczych, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy
  • zapoznanie z wybranymi strojami regionalnymi i tańcami ludowymi, nauka tańców ludowych (np. Szewczyk), rozwijanie sprawności ruchowej, uwrażliwienie na różnorodność muzyczną poszczególnych regionów Polski, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
  • poznanie nazw wybranych państw europejskich, utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej, utrwalenie wyglądu flagi Polski i flagi UE oraz hymnu Polski i hymnu UE

Projekt edukacyjny „ W świecie pszczół”

  • zapoznanie dzieci z życiem pszczół, ich cyklem rozwojowym, zwyczajami, miejscem zamieszkania, szczególną rolą, jaką pełnią w przyrodzie oraz w życiu człowieka
  • obserwacja pszczół i ich pracy na kolorowych rabatkach i krzewach, wysiew kwiatów miododajnych w naszym ogródku
  • „Jak powstaje miód?”- zapoznanie z etapami powstawania miodu, oglądanie, porównywanie i smakowanie różnych rodzajów miodu
  • gromadzenie literatury dotyczącej życia pszczół, oglądanie prezentacji multimedialnych i filmów edukacyjnych związanych z tą tematyką
  • nauka piosenki, wykonanie prac plastycznych

 Święto Rodziny

  • utrwalanie znajomości nazw emocji, rozwijanie świadomości, że emocje są nieodłącznym elementem życia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się na jego temat, rozwijanie postawy szacunku i życzliwości wobec najbliższych
  • utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, kształtowanie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania, wyzwalanie ekspresji emocjonalnej, uświadomienie wartości rodziny, kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
  • nauka piosenek i tańców – przygotowanie programu artystycznego na Festyn Rodzinny
  • utrwalenie wiedzy o relacjach między członkami rodziny, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostarczanie wrażeń sensorycznych, doskonalenie motoryki małej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

Jak powstaje…?

  • zapoznanie z etapami robienia zakupów, kształtowanie wiedzy na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem, wzbogacanie wiedzy dotyczącej rodzajów zawodów, ćwiczenie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych typu sklep, rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
  • poznanie procesu powstania wełnianych ubrań, wzbogacanie zasobu słownictwa, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie zdolności plastycznych
  • poznanie znaczenia wyrazu nabiał oraz etapów jego wytwarzania, doskonalenie umiejętności matematycznych i grafomotorycznych, ćwiczenie sprawności ruchowej, nauka wyrażania szacunku wobec innych ludzi i ich pracy
  • poznanie nazw instrumentów i sposobów wydobywania z nich dźwięków, wzbogacanie słownika czynnego o terminy związane z muzyką, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, uwrażliwianie na dźwięki w otaczającym nas świecie

Uczymy się piosenki pt. „Pracowite pszczółki”

My jesteśmy małe pszczółki,

Tu na głowach mamy czułki,

A tu modne sukieneczki

Czarno-żółte i w paseczki.

Ref.

Bzy, bzy, bzy!

Już skrzydełka

brzęczą nam wesoło.

Bzy, bzy, bzy!

Tę piosenkę

Słychać wszędzie wkoło.

 

Pszczółki wstają już o świcie

I pracują należycie.

Każdy kwiatek z każdej strony

Musi zostać zapylony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content