Majowe święta
- poznanie nazw i wyglądu symboli narodowych, zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie poczucia przynależności do narodu, rozbudzenie postawy patriotycznej
- poznanie wybranych miast i stolicy Polski, doskonalenie umiejętności odtwarzania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, rozbudzanie zainteresowania przeprowadzaniem prostych eksperymentów przyrodniczych, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy
- zapoznanie z wybranymi strojami regionalnymi i tańcami ludowymi, nauka tańców ludowych (np. Szewczyk), rozwijanie sprawności ruchowej, uwrażliwienie na różnorodność muzyczną poszczególnych regionów Polski, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
- poznanie nazw wybranych państw europejskich, utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej, utrwalenie wyglądu flagi Polski i flagi UE oraz hymnu Polski i hymnu UE
Projekt edukacyjny „ W świecie pszczół”
- zapoznanie dzieci z życiem pszczół, ich cyklem rozwojowym, zwyczajami, miejscem zamieszkania, szczególną rolą, jaką pełnią w przyrodzie oraz w życiu człowieka
- obserwacja pszczół i ich pracy na kolorowych rabatkach i krzewach, wysiew kwiatów miododajnych w naszym ogródku
- „Jak powstaje miód?”- zapoznanie z etapami powstawania miodu, oglądanie, porównywanie i smakowanie różnych rodzajów miodu
- gromadzenie literatury dotyczącej życia pszczół, oglądanie prezentacji multimedialnych i filmów edukacyjnych związanych z tą tematyką
- nauka piosenki, wykonanie prac plastycznych
Święto Rodziny
- utrwalanie znajomości nazw emocji, rozwijanie świadomości, że emocje są nieodłącznym elementem życia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się na jego temat, rozwijanie postawy szacunku i życzliwości wobec najbliższych
- utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, kształtowanie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania, wyzwalanie ekspresji emocjonalnej, uświadomienie wartości rodziny, kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
- nauka piosenek i tańców – przygotowanie programu artystycznego na Festyn Rodzinny
- utrwalenie wiedzy o relacjach między członkami rodziny, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostarczanie wrażeń sensorycznych, doskonalenie motoryki małej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
Jak powstaje…?
- zapoznanie z etapami robienia zakupów, kształtowanie wiedzy na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem, wzbogacanie wiedzy dotyczącej rodzajów zawodów, ćwiczenie umiejętności zachowania się w miejscach publicznych typu sklep, rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
- poznanie procesu powstania wełnianych ubrań, wzbogacanie zasobu słownictwa, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie zdolności plastycznych
- poznanie znaczenia wyrazu nabiał oraz etapów jego wytwarzania, doskonalenie umiejętności matematycznych i grafomotorycznych, ćwiczenie sprawności ruchowej, nauka wyrażania szacunku wobec innych ludzi i ich pracy
- poznanie nazw instrumentów i sposobów wydobywania z nich dźwięków, wzbogacanie słownika czynnego o terminy związane z muzyką, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, uwrażliwianie na dźwięki w otaczającym nas świecie
Uczymy się piosenki pt. „Pracowite pszczółki”
My jesteśmy małe pszczółki,
Tu na głowach mamy czułki,
A tu modne sukieneczki
Czarno-żółte i w paseczki.
Ref.
Bzy, bzy, bzy!
Już skrzydełka
brzęczą nam wesoło.
Bzy, bzy, bzy!
Tę piosenkę
Słychać wszędzie wkoło.
Pszczółki wstają już o świcie
I pracują należycie.
Każdy kwiatek z każdej strony
Musi zostać zapylony.