Majowe święta
– poznanie nazw i wyglądu symboli narodowych, kształtowanie poczucia przynależności do narodu, rozbudzenie postawy patriotycznej, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny
– poznanie wybranych miast i stolicy Polski, doskonalenie umiejętności odtwarzania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy
– poznanie nazw wybranych państw europejskich, utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej, utrwalenie wyglądu flagi Polski i flagi UE oraz hymnu Polski i hymnu UE
Tydzień wielokulturowy
– Dzień Indiański i Meksykański : wizyta Indian w przedszkolu – wspólne zabawy na podwórku, Meksyk od kuchni, zapoznanie z symbolami Meksyku: sombrero, kowboje
– Dzień Irlandzki: oglądanie filmu edukacyjnego o Irlandii, poznanie symboli irlandzkich, wykonanie kapelusza skrzata Laprechauna lub zielonej koniczynki
– Wycieczka do Osady Traperskiej
– Dzień Japoński: oglądanie filmu edukacyjnego o Japonii, oglądanie tradycyjnego stroju japońskiego, poznanie tańca japońskiego i słuchanie tradycyjnej muzyki; oglądanie i degustacja różnych rodzajów ryżu
– Ciekawe miejsca na świecie, Dzień Flag: prezentacja multimedialna o najciekawszych miejscach na świecie, zabytkach, symbolach narodowych; wykonanie flagi narodowej wybranego państwa
Majowa łąka
– poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów, wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcie (rośliny) pod ochroną, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody
– zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące, rozwijanie
umiejętności słuchania utworów literackich oraz odpowiadania na pytania, rozbudzanie wyobraźni
– nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, ćwiczenie
prawidłowego posługiwania się pojęciami wysoko, nisko, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów
– utrwalenie wiedzy na temat mieszkańców łąki, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, doskonalenie umiejętności zgodnej współpracy
Święto Rodziny
– utrwalanie znajomości nazw emocji, rozwijanie świadomości, że emocje są nieodłącznym
elementem życia,
– utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, kształtowanie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania, wyzwalanie ekspresji emocjonalnej, uświadomienie wartości rodziny, rozwijanie postawy szacunku i życzliwości wobec najbliższych
– utrwalenie wiedzy o relacjach między członkami rodziny, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostarczanie wrażeń sensorycznych, doskonalenie motoryki małej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
Uczymy się piosenki pt. „Łąka”
- Na wiosennej łące tańczyły zające.
Po trawie skakały, z łąką się witały.
Witały ślimaka, motyla i szpaka,
żabę, kreta, muchę, mrówkę i ropuchę.
Ref. Hej-ha, hej-ha,
raz, dwa, trzy,
z zajączkami zatańcz ty.
- Na wiosennej łące tańczyły zające.
Po trawie skakały, kwiatki oglądały.
Oglądały bratki, fiołki i bławatki,
mlecze i rumianek, przez calutki ranek.
Ref. Hej-ha, hej-ha,
raz, dwa, trzy,
z zajączkami zatańcz ty.