014959
krasnal-2

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – maj

wiewiorka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne – maj

      

 

 Majowe święta

– poznanie nazw i wyglądu symboli narodowych, kształtowanie poczucia przynależności do narodu, rozbudzenie postawy patriotycznej, budzenie przywiązania i szacunku do ojczyzny

– poznanie wybranych miast i stolicy Polski, doskonalenie umiejętności odtwarzania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy

– poznanie nazw wybranych państw europejskich, utrwalenie wiadomości na temat Unii Europejskiej, utrwalenie wyglądu flagi Polski i flagi UE oraz hymnu Polski i hymnu UE

Tydzień wielokulturowy

– Dzień Indiański i Meksykański : wizyta Indian w przedszkolu – wspólne zabawy na podwórku, Meksyk od kuchni, zapoznanie z symbolami Meksyku: sombrero, kowboje

– Dzień Irlandzki: oglądanie filmu edukacyjnego o Irlandii, poznanie symboli irlandzkich, wykonanie kapelusza skrzata Laprechauna lub zielonej koniczynki

– Wycieczka do Osady Traperskiej

– Dzień Japoński: oglądanie filmu edukacyjnego o Japonii, oglądanie tradycyjnego stroju japońskiego, poznanie tańca japońskiego i słuchanie tradycyjnej muzyki; oglądanie i degustacja różnych rodzajów ryżu

– Ciekawe miejsca na świecie, Dzień Flag: prezentacja multimedialna o najciekawszych miejscach na świecie, zabytkach, symbolach narodowych; wykonanie flagi narodowej wybranego państwa

Majowa łąka

– poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów, wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcie (rośliny) pod ochroną, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody

– zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące, rozwijanie

  umiejętności słuchania utworów literackich oraz odpowiadania na pytania, rozbudzanie wyobraźni

– nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, ćwiczenie

  prawidłowego posługiwania się pojęciami wysoko, nisko, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów

– utrwalenie wiedzy na temat mieszkańców łąki, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, doskonalenie umiejętności zgodnej współpracy

Święto Rodziny

– utrwalanie znajomości nazw emocji, rozwijanie świadomości, że emocje są nieodłącznym

  elementem życia,

– utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, kształtowanie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania, wyzwalanie ekspresji emocjonalnej, uświadomienie wartości rodziny, rozwijanie postawy szacunku i życzliwości wobec najbliższych

– utrwalenie wiedzy o relacjach między członkami rodziny, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostarczanie wrażeń sensorycznych, doskonalenie motoryki małej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

 

Uczymy się piosenki pt. „Łąka”

  1. Na wiosennej łące tańczyły zające.

         Po trawie skakały, z łąką się witały.

        Witały ślimaka, motyla i szpaka,

        żabę, kreta, muchę, mrówkę i ropuchę.

      Ref. Hej-ha, hej-ha,

              raz, dwa, trzy,

              z zajączkami zatańcz ty.

  1. Na wiosennej łące tańczyły zające.

          Po trawie skakały, kwiatki oglądały.

         Oglądały bratki, fiołki i bławatki,

         mlecze i rumianek, przez calutki ranek.

 Ref. Hej-ha, hej-ha,

 raz, dwa, trzy,

 z zajączkami zatańcz ty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content