014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczne na miesiąc październik – Wiewiórki

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczne na miesiąc październik – Wiewiórki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA GRUPY II 

  1. JESIEŃ W SADZIE 
  • poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin 
  • poznanie cech tych owoców, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie sprawności manualnej 
  • poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania 
  • poznanie nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności osób 
  • poznanie niektórych sposobów przechowywania żywności, kształcenie zmysłów wzroku, dotyku, stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej 
  1. JESIEŃ W OGRODZIE 
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie orientacji w przestrzeni 
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw, poszerzanie słownictwa czynnego, tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw, rozwijanie współpracy, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej 
  • odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie 
  • klasyfikowanie, rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej, nauka tworzenia prostej formy tanecznej 
  • rozpoznawanie i nazywanie części warzyw (skórka, pestki, miąższ) 
  1. JESIENNY KRAJOBRAZ 
  • odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności 
  • poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami 
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo 
  • utrwalenie informacji o skarbach jesieni, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego 
  • utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych 
  1. DESZCZOWA POGODA 
  • przypomnienie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wpro-wadzenie pojęcia „troska” 
  • poznanie znaczenia słowa szaruga, rozwijanie współpracy w grupie  
  • ćwiczenie i nazywanie kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji, rozwijanie słownictwa 
  • utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże, o deszczowej, jesiennej pogodzie,  umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa 

“Zbieramy grzybki”

1. Z wielkim koszem idzie jesień po lesie
Co w tym koszu pani jesień nam niesie?

Ref.: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś

2. Poszukamy żółtych kurek pod sosną
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną

Ref.: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś

3. Muchomora ominiemy z daleka
Niech muchomor na złe muchy tu czeka

Ref.: Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki pozbieramy dziś

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content