Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień dla grupy I
1.Poznajmy się!
– poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrożenie do funkcjonowania w
przedszkolu,
– doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (palców), doskonalenie umiejętności orientacji w
schemacie ciała, rozwijanie sprawności manualnej, nawiązywanie relacji rówieśniczych
– poznanie miejsc w sali i ich nazywanie, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała i
manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności motoryki małej, ćwiczenie umiejętności
uważnego słuchania innych
– poznanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej
– ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, wdrażanie do reguł i zasad
obowiązujących w przedszkolu
– poszerzenie wiedzy o nazwach części ciała, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów
(wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności,
- W naszym przedszkolu
– rozpoznawanie i nazywanie osób pracujących w przedszkolu,
– poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw, integracja grupy,
nawiązywanie relacji rówieśniczych
– poznanie zasad utrzymania higieny i nazw przedmiotów używanych w łazience,
– nazywanie kolorów, rozwijanie słuchu muzycznego,
- Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
– poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
– wdrażanie do kulturalnego zachowania się, uczenie się różnych sposobów powitania
poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki, nazywanie kolorów,
– prawidłowe używanie pojęć: wysoko, nisko, rozwijanie umiejętności przeliczania,
– rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, kształtowanie umiejętności określania cech
poszczególnych osób, wzmacnianie wiary we własne możliwości,
- Bezpieczni na drodze
– poznanie sposobów bezpiecznego poruszania się po ulicy,
– wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie
– poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
– poznanie niektórych znaków drogowych i nazywanie ich, rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
– kształtowanie umiejętności współpracy,
– poznanie różnych dźwięków z otoczenia, nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,
„Stańmy wszyscy obok siebie” – uczymy się powitanki
Stańmy wszyscy obok siebie, zróbmy duże koło.
Na dzień dobry pomachajmy do siebie wesoło!
Raz, dwa, trzy! – klaszczemy w dłonie.
Raz, dwa, trzy! – w kolanka.
I żołwiki przybijamy od samego ranka!
Teraz każdy niech przykucnie, oprze się na łapkach.
I podskoczy kilka razy ,tak jak robi żabka.
Niech do koła potem wróci ,przy kimś sobie stanie.
I przybiją razem piątkę tak na powitanie!