- Nawiązywanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielką i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb;
- Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola;
- Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych w łazience, szatni, podczas posiłków
- Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie, zapoznanie dzieci z kodeksem przedszkolaka ilustrowanego obrazkami
- Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu, rozumienie konieczności odkładania zabawek na wyznaczone miejsce
- Poznanie przedszkola, sali zabaw, oraz innych miejsc, takich jak: łazienka, szatnia oraz plac zabaw.
- Kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy (korzystanie ze wspólnych zabawek , kącików zainteresowań), umiejętne dzielenie się przestrzenią do zabawy oraz zabawką.
- Wyrabianie umiejętności radzenia sobie z emocjami podczas rozstania z rodzicami.
- Nauka tworzenia koła w celu wspólnych zabaw integracyjnych
- Udział w zabawach inicjowanych przez nauczycielkę, ilustracja ruchowa piosenek intonowanych przez nauczycielkę, zachęcanie dzieci do włączenia się do zabaw
- Rozumienie przez dzieci konieczności spożywania posiłków siedząc przy stolikach