Nadchodzi nowy rok
– poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
– poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby,
– utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania,
– zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, utrwalenie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem
Sporty zimowe
– poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i podawania ich nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
– utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie
– poznanie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie doświadczeń plastycznych,
– utrwalenie wiadomości związanych ze sportami zimowymi
Dzień Babci i Dzień Dziadka
– poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
– utrwalanie znajomości nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych, rozwijanie słuchu fonematycznego, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków
– wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie na wagę wzajemnego pomagania sobie w rodzinie
– utrwalenie wiadomości na temat relacji z babciami i dziadkami, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami, przygotowanie upominków dla babć i dziadków, zorganizowanie w przedszkolu uroczystości z okazji ich święta.
Karnawał
– poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka
– utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna), doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0–6
– utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie zmysłów, zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z rekwizytem
Uczymy się piosenki pt. „Zimowa poleczka”
Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie,
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak.
Ref.: Ha, ha, ha, ha Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my.
Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki,
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref: Ha, ha, ha, ha…
Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!
Ref: Ha, ha, ha, ha