014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE DLA GRUPY IV  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  • rozwijanie słownika czynnego dzieci, różnicowanie nazw owoców i drzew owocowych; poznanie nazw wybranych grzybów jadalnych,
  • kształtowanie umiejętności słuchania i budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie; posługiwanie się wszystkimi częściami mowy; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie wrażliwości słuchowej;
  • zapoznanie z literami m, M, l, L, t, T, i, I; wskazywanie liter wśród innych, czytanie w izolacji, w prostych sylabach, wyrazach, czytanie prostych tekstów słowno-obrazkowych;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych – kształtowanie umiejętności poprawnego przeli­czania, ustawianie liczmanów do przeliczania, klasyfikowanie przedmiotów wg 2 cech; wprowadzenie cyfr 1, 2 jako symboli liczb, dodawanie i odejmowanie na konkretach;
  • budzenie zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka, wdrażanie do szanowania przyrody, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody, uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy, rola owoców i warzyw dla zdrowia, poznanie sposobów ich przechowywania w okresie zimowym, wykorzystanie materiału przyrodniczego do dekoracji;
  • poznanie parku i lasu jako ekosystemów;
  • dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych (bogactwo grzybów), rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt; dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obcowania z przyrodą (spacery po lesie, zbieranie grzybów);
  • kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych – zwracanie uwagi na ubieranie się stosownie do pogody, wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane), zachęcenie do próbowania warzyw mniej znanych;
  • rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej: nawlekanie, nawijanie, cięcie nożyczkami po liniach, naklejanie, rysowanie po śladzie, w tunelu, w liniaturze, w kratce; komponowanie z materiału przyrodniczego;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci – poznanie piosenek „Jesienny kujawiaczek” i „Przepis na zdrowie”, określanie nastroju muzyki, powtarzanie i kontynuowanie rytmów, rytmiczne poruszanie się w przestrzeni w określonych układach (koło, rząd, rozsypka), improwizowanie ruchem muzyki, melodyjne i ładne śpiewanie piosenek;
  • rozwijanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem;
  • rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci podczas malowania, rysowania, komponowania z materiału przyrodniczego;
  • rozwijanie umiejętności dziecka w zakresie współpracy w grupie, rozstrzygania nieporozumień i konfliktów we właściwy sposób (rozmowa, negocjacja, kompromis), panowanie nad trudnymi emocjami;
  • zwracanie uwagi na utrzymanie ładu i porządku wokół siebie – wygląd osoby i miejsca zabawy.

 

Uczymy się piosenki pt. „PANI JESIEŃ”

 

  1. Wszyscy ludzie mówią,
    że jesień jest smutna,
    A ja wcale się nie zgadzam z tym.
    Jesień jest wesoła, echo za nią woła,
    Pełno przed nią złotych drzew.

    Ref. Pani jesień do nas przyszła
    i wesoło śpiewa nam,
    strój jej zdobią złote liście,
    na bębenku dla niej gram.

    2. Odlatują ptaki i spadają liście,
    Ja w zeszycie też mam fajny liść.
    O jesieni śpiewać mogłabym tu długo,
    Ale do przedszkola muszę iść.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content