ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO–WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC
MARZEC – GRUPA WIEWIÓRKI
TEMATY:
– OZNAKI WIOSNY
– WSZYSTKO ROŚNIE
– PRACOWITA WIOSNA
– ŚWIĘTA WIELKANOCNE
MARZEC – GRUPA WIEWIÓRKI
TEMATY:
– OZNAKI WIOSNY
– WSZYSTKO ROŚNIE
– PRACOWITA WIOSNA
– ŚWIĘTA WIELKANOCNE
– Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
– Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.
– Nabywanie odporności poprzez pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia.
– Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze
zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.
– Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze
kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
– Kształtowanie myślenia przyczynowo–skutkowego podczas obserwacji
wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
– Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych
zmian.
– Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na
podstawie obserwacji.
– Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i
wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
– Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w
ogrodzie przedszkolnym.
– Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe
poszerzanie zakresu liczenia.
– Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji za pomocą
znaków, symboli.
– Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.
– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.
– Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.
– Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność
czynności.
– Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i
charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.
– Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się
podczas posiłków.
– Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do
próbowania nowych potraw.
– Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji
świąt Wielkanocnych.