NASZE TEMATY:
-
PROJEKT EDUKACYJNY- PRODUKTY EKOLOGICZNE
-
PRZEBUDZENIE PO ZIMIE
-
W WIOSENNYM OGRODZIE
-
OD KURNIKA DO ŚWIĄTECZNEGO KOSZYKA
NASZE CELE:
-
ćwiczenia w poprawnym gramatycznie wypowiadaniu się pełnym zdaniem
-
kształtowanie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej wyrazów
-
doskonalenie umiejętności wykonywania zadań według poleceń
-
poznanie liter „Z, z”, „G, g”, „C, c” oraz znaku „+”
-
ćwiczenia w czytaniu prostych wyrazów i króciutkich tekstów
-
kształtowanie koncentracji uwagi, myślenia logicznego, pamięci i spostrzegawczości
-
ćwiczenia w przeliczaniu, dodawaniu i odejmowaniu na konkretach, tworzeniu ciągów matematycznych
-
ćwiczenia w porównywaniu ilości
-
doskonalenie sprawności ciała oraz małej motoryki
-
zabawy muzyczne kształtujące płynność ruchów i wyczucie rytmu oraz tempa
-
nabywanie postawy dbałości o doprowadzenie zadania do końca z nastawieniem na dobre wykonanie oraz estetykę
-
ćwiczenia wytrwałości w pracy oraz umiejętności przezwyciężania trudności
-
doskonalenie rozumienia treści słuchanych wierszy i opowiadań oraz wypowiadania się na ich temat
-
doskonalenie wyobraźni oraz kreatywności, samodzielności w działaniu, umiejętności współpracy
-
poznanie źródła pochodzenia ekologicznych, niskoprzetworzonych produktów spożywczych oraz ich wpływu na nasze zdrowie
-
zapoznanie się z piramidą zdrowego żywienia
-
utrwalenie zasad dbania o higienę
-
zrozumienia wpływu ochrony środowiska na nasze zdrowie
-
przeprowadzanie doświadczeń przyrodniczych
-
dowiadujemy się, dlaczego należy szanować żywność
-
poznajemy rolę składników odżywczych w żywieniu
-
utrwalamy zasady dbania o zdrowie poprzez ubiór dostosowany do wczesnowiosennej pogody
-
poznajemy przysłowie „W marcu jak w garncu” oraz określenie „ubierać się na cebulkę”
-
próbujemy mierzyć temperaturę, ilość deszczu i siłę wiatru
-
poznajemy wiosenne prace w ogrodzie oraz potrzebne do tego narzedzia
-
porównujemy różne nasiona i cebulki
-
tworzymy zielone uprawy w sali
-
zabawy sensoryczne
-
poznajemy wielkanocne zwyczaje i tradycje
-
przypominamy zwierzęta hodowane na wsi i produkty, które od nich otrzymujemy
-
poznajemy nazwy członków zwierzęcych rodzin
-
zabawy z elementami kodowania
-
zabawy słuchowe z rozpoznawaniem dźwięków i ich lokalizowaniem
„Wiosna i pan ogrodnik”
Do pana ogrodnika
śle Wiosna wiadomość,
że czeka dziś w ogrodzie,
bo pragnie mu pomóc.
Narzędzia ogrodnicze
wskakują na grządki,
przespały całą zimę,
czas zacząć porządki.
Ref.: I na rozkaz ogrodnika
kopią szpadle i motyczki,
grabki grabią, wygrabiają
liście, trawy i kamyczki.
I sekator się uwija,
tu wyrówna, a tam przytnie,
więc kosiarka powarkuje:
jak pracować to ambitnie.
2. Po ścieżkach biega wiosna,
a za nią ogrodnik.
Co zasiać i posadzić,
chcą razem uzgodnić.
A słonko na nich z góry
spogląda przyjaźnie:
poświecę dzisiaj długo,
to będzie wam raźniej.
Ref.: I na rozkaz ogrodnika…