014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na marzec

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na marzec

NASZE TEMATY:

  • PROJEKT EDUKACYJNY- PRODUKTY EKOLOGICZNE

  • PRZEBUDZENIE PO ZIMIE

  • W WIOSENNYM OGRODZIE

  • OD KURNIKA DO ŚWIĄTECZNEGO KOSZYKA

NASZE CELE:

  • ćwiczenia w poprawnym gramatycznie wypowiadaniu się pełnym zdaniem

  • kształtowanie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej wyrazów

  • doskonalenie umiejętności wykonywania zadań według poleceń

  • poznanie liter Z, z”, „G, g”, „C, c” oraz znaku „+”

  • ćwiczenia w czytaniu prostych wyrazów i króciutkich tekstów

  • kształtowanie koncentracji uwagi, myślenia logicznego, pamięci i spostrzegawczości

  • ćwiczenia w przeliczaniu, dodawaniu i odejmowaniu na konkretach, tworzeniu ciągów matematycznych

  • ćwiczenia w porównywaniu ilości

  • doskonalenie sprawności ciała oraz małej motoryki

  • zabawy muzyczne kształtujące płynność ruchów i wyczucie rytmu oraz tempa

  • nabywanie postawy dbałości o doprowadzenie zadania do końca z nastawieniem na dobre wykonanie oraz estetykę

  • ćwiczenia wytrwałości w pracy oraz umiejętności przezwyciężania trudności

  • doskonalenie rozumienia treści słuchanych wierszy i opowiadań oraz wypowiadania się na ich temat

  • doskonalenie wyobraźni oraz kreatywności, samodzielności w działaniu, umiejętności współpracy

  • poznanie źródła pochodzenia ekologicznych, niskoprzetworzonych produktów spożywczych oraz ich wpływu na nasze zdrowie

  • zapoznanie się z piramidą zdrowego żywienia

  • utrwalenie zasad dbania o higienę

  • zrozumienia wpływu ochrony środowiska na nasze zdrowie

  • przeprowadzanie doświadczeń przyrodniczych

  • dowiadujemy się, dlaczego należy szanować żywność

  • poznajemy rolę składników odżywczych w żywieniu

  • utrwalamy zasady dbania o zdrowie poprzez ubiór dostosowany do wczesnowiosennej pogody

  • poznajemy przysłowie „W marcu jak w garncu” oraz określenie „ubierać się na cebulkę”

  • próbujemy mierzyć temperaturę, ilość deszczu i siłę wiatru

  • poznajemy wiosenne prace w ogrodzie oraz potrzebne do tego narzedzia

  • porównujemy różne nasiona i cebulki

  • tworzymy zielone uprawy w sali

  • zabawy sensoryczne

  • poznajemy wielkanocne zwyczaje i tradycje

  • przypominamy zwierzęta hodowane na wsi i produkty, które od nich otrzymujemy

  • poznajemy nazwy członków zwierzęcych rodzin

  • zabawy z elementami kodowania

  • zabawy słuchowe z rozpoznawaniem dźwięków i ich lokalizowaniem

 

Wiosna i pan ogrodnik”

Do pana ogrodnika

śle Wiosna wiadomość,

że czeka dziś w ogrodzie,

bo pragnie mu pomóc.

Narzędzia ogrodnicze

wskakują na grządki,

przespały całą zimę,

czas zacząć porządki.

 

Ref.: I na rozkaz ogrodnika

kopią szpadle i motyczki,

grabki grabią, wygrabiają

liście, trawy i kamyczki.

I sekator się uwija,

tu wyrówna, a tam przytnie,

więc kosiarka powarkuje:

jak pracować to ambitnie.

 

2. Po ścieżkach biega wiosna,

a za nią ogrodnik.

Co zasiać i posadzić,

chcą razem uzgodnić.

A słonko na nich z góry

spogląda przyjaźnie:

poświecę dzisiaj długo,

to będzie wam raźniej.

 

Ref.: I na rozkaz ogrodnika…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content