014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze Krasnoludki – październik

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze Krasnoludki – październik

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – PAŹDZIERNIK

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

Jesień w sadzie

  • poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, poznanie zwyczajów życia, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
  • poznanie cech owoców dojrzewających jesienią, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
  • poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania, sensoryczne poznawanie liści, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie i uczestniczenia w zabawach badawczych
  • poznanie treści nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie sprawności fizycznej, doskonalenie orientacji w schemacie ciała, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności
  • poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), kształcenie stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnianie poczucia własnej wartości, współdziałanie

Jesień w ogrodzie

  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, zachęcanie do udzielania pomocy
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw, poszerzanie słownictwa czynnego, nauka wycinania nożyczkami, rozwijanie współpracy, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które – nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej, rozwijanie współpracy
  • poznanie niektórych właściwości warzyw, klasyfikowanie, rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności pracy w parach, rozwijanie świadomości ciała, ćwiczenie różnych sposobów poruszania się, rozbudzanie wyobraźni dźwiękowej, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
  • rozpoznawanie i nazywanie części warzyw: skórki, pestek i miąższu, doskonalenie sprawności językowej, manualnej, nazywanie kolorów, rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie zasad bezpieczeństwa

 Jesienny krajobraz

  • odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, rozwijanie empatii i odpowiedzialności
  • poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane ze skarbami jesieni, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, planowanie pracy, rozwijanie samodzielności
  • określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie umiejętności manipulowania przedmiotami, prowadzenia eksperymentów, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijanie współpracy
  • utrwalenie informacji o skarbach jesieni, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie współpracy
  • utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości
    i odpowiedzialności za innych

Deszczowa pogoda

  • przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wprowadzenie pojęcia przeprosiny, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane
    z uczuciami, rozwijanie umiejętności nazywania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania emocji
  • poznanie znaczenia słowa szaruga, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy
  • ćwiczenie i nazywanie kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji, rozwijanie słownictwa, rozwijanie samodzielności, rozwijanie współpracy
  • utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie współpracy
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content