014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Krasnoludki-maj

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Krasnoludki-maj

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE KRASNOLUDKI – MAJ

Tydzień XXXIII. Majowe święta
● poznanie polskich symboli narodowych, utożsamianie się ze swoją ojczyzną
● rozpoznawanie symboli narodowych, poznanie „Mazurka Dąbrowskiego”, kształtowanie postawy patriotycznej
● utrwalenie umiejętności odtwarzania rytmów i przeliczania, rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami, kształtowanie umiejętności wnioskowania
● nauka prostego kroku krakowiaka, wdrażanie do poruszania się krokiem dostawnym po obwodzie koła, ukazanie wartości, jakie niosą za sobą tradycje regionu, kształtowanie postawy otwartości na tradycje regionu
● utrwalenie wiedzy o Polsce i polskich symbolach narodowych, rozwijanie umiejętności manualnych i sprawności fizycznej
Tydzień XXXIV. Projekt edukacyjny: W świecie pszczół
● rozwijanie zainteresowań światem przyrody
● poznanie budowy, cyklu rozwojowego pszczoły, zwyczajów, miejsce zamieszkania, szczególnej roli, jaką pełnią w przyrodzie oraz w życiu człowieka.
● rozwijanie empatii i troski o owady oraz środowisko przyrodnicze;
● rozwijanie umiejętności językowych i motoryki małej, wdrażanie do zgodnej współpracy
● utrwalenie informacji na temat pszczół i ich roli w przyrodzie
Tydzień XXXV. Święto Rodziny
● kształtowanie postawy szacunku i życzliwości dla innych
● poznanie nazw członków rodziny, uświadomienie dzieciom wartości rodziny
● rozwijanie umiejętności przeliczania i określania, czego jest mniej, więcej i tyle samo, zachęcanie do pomagania członkom rodziny
● kształtowanie tolerancji dla innych upodobań, rozwijanie obszaru ruchowego
● utrwalenie wiadomości na temat rodziny i jej członków, rozwijanie umiejętności obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi prezentami i czerpania z tego radości
Tydzień XXXVI. Jak powstaje…?
● zapoznanie z różnymi zawodami, uświadomienie roli pracy, zaznajomienie z możliwościami oszczędzania pieniędzy
● zapoznanie z zawodem krawca, usprawnianie motoryki małej
● zapoznanie z procesem powstawania nabiału, kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, wzbudzanie poszanowania dla zwierząt
● utrwalenie znajomości nazw instrumentów, doskonalenie umiejętności śpiewania, uwrażliwianie na muzykę instrumentalną, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności motorycznych
● zapoznanie z zawodem piekarza, utrwalenie wiadomości na temat zawodów, kształtowanie motoryki małej, doskonalenie umiejętności współpracy

Piosenka pt.: „Tralala dla Mamy i Taty”
1.Moja mama jest kochana,
moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha,
tak zaśpiewam jej.

ref. Tra la la, tram pam, pam
najpiękniejszą mamę mam.
Tra la la, tram, pam, pam,
zaraz mamie buzi dam.

2.W domu, w sklepie, na spacerze
z moim tatą nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę
to uśmiecham się.
ref. Tra la la, tram pam, pam
wspaniałego tatę mam.
Tra la la, tram, pam, pam,
mamie, tacie buzi dam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content