014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Krasnoludki – luty

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Krasnoludki – luty

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – LUTY

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

Tydzień XXI. Wszystko jest muzyką

  • zapoznanie ze źródłami różnych dźwięków, uświadomienie dziecku wartości dźwięków w codziennym życiu, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, utrwalanie zasad komunikacji

  • wyjaśnienie i utrwalenie pojęcia dyrygent, poznanie i utrwalenie nazw instrumentów, usprawnianie wypowiadania się, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, zapoznanie z estetyką i wartościami związanymi z muzyką klasyczną i koncertami

  • utrwalenie pojęcia rytm, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania, zachęcanie do pracy w parach, współtworzenia

  • utrwalenie znajomości nazw emocji, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, rozwijanie umiejętności wyrażania własnych emocji bez naruszania granic innych osób

  • rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych, stymulacja w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie dzieci do podejmowania działań i do ekspresji artystycznej

Tydzień XXII. Pod ziemią, pod wodą

  • zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi, kształtowanie umiejętności współpracy, uwrażliwienie przedszkolaków na sposoby wyrażania emocji

  • zapoznanie dzieci z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęć: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, kształtowanie umiejętności pracy z tekstem, zachęcanie przedszkolaków do integracji w grupie

  • zapoznanie ze złożami oraz miejscem ich wydobywania, wprowadzenie pojęcia kopalnia, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania, budowanie umiejętności współpracy w grupie

  • zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi, ćwiczenie orientacji w przestrzeni i wyobraźni ruchowej, doskonalenie motoryki w pozycji leżącej, pobudzanie do aktywności muzyczno-ruchowej, rozwijanie w przedszkolakach wrażliwości na muzykę

  • zapoznanie dzieci z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi, stymulowanie w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie przedszkolaków do podejmowania działań i ekspresji artystycznej

Tydzień XXIII. W kosmosie

  • zapoznanie z pojęciami: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, utrwalenie pojęć: dzień i noc, kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie i budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą

  • utrwalenie pojęć: kosmos, Układ Słoneczny, planety, kształtowanie umiejętności korzystania z prostego teleskopu, rozbudzanie zainteresowania nauką i kosmosem

  • zapoznanie z figurami geometrycznymi i ich cechami, wprowadzenie pojęcia rakieta, pobudzanie ciekawości poznawczej dzieci, utrwalanie umiejętności pracy w zespole

  • rozwijanie umiejętności wokalnych dzieci, zachęcanie do kreatywności, otwartości, rozbudzanie wyobraźni, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych

  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulacja w zakresie integracji sensorycznej, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych

Tydzień XXIV. Prehistoryczny świat

  • zapoznanie z pojęciami: muzeum, paleontolog, kształtowanie postawy szacunku dla tego, co dawne, wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum

  • utrwalenie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, rozwijanie umiejętności artykulacyjnych dzieci, kształtowanie postawy szacunku dla pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury

  • poznanie niektórych gatunków dinozaurów, poszerzenie wiedzy na temat ich życia, doskonalenie umiejętności przeliczania, stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, zachęcanie do wspólnej zabawy w grupie

  • utrwalenie nazw dinozaurów, rozwijanie słuchu muzycznego, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu i aktywnej zabawy

  • utrwalenie znajomości poznanych zawodów i nazw dinozaurów, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulowanie w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, aktywnej zabawy, budowanie postawy otwartości na rzeczy inne, nowe



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content