014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze grupa Wiewiórki – styczeń

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze grupa Wiewiórki – styczeń

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze grupa II „Wiewiórki” – styczeń

 

  • poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
  • rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
  • poznanie poszczególnych etapów życia człowieka,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie empatii
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
  • uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
  • budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
  • poznanie pojęcia „para”,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary,
  • budowanie wiary we własne siły,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
  • zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
  • poznanie zastosowania kalendarza,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki),
  • zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,
  • poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych,
  • rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,
  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
  • poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych,
  • zachęcanie do aktywności ruchowej,
  • poznanie składowych piramidy zdrowia,
  • nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content