014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze gr IV

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze gr IV

NASZE TEMATY:

  • MAJOWE ŚWIĘTA

  • PROJEKT EDUKACYJNY „NO TOYS”- BEZ ZABAWEK

  • ŚWIĘTO RODZINY

  • JAK POWSTAJE…?

 

NASZE CELE:

  • ćwiczenia w poprawnym gramatycznie wypowiadaniu się pełnym zdaniem

  • kształtowanie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej wyrazów

  • doskonalenie umiejętności wykonywania zadań według poleceń

  • poznanie litery „H, h”oraz znaków matematycznych < >

  • ćwiczenia w czytaniu prostych wyrazów i króciutkich tekstów

  • kształtowanie koncentracji uwagi, myślenia logicznego, pamięci i spostrzegawczości

  • ćwiczenia w przeliczaniu w aspekcie porządkowym i głównym, dodawaniu i odejmowaniu na konkretach, zapisywaniu działań przy pomocy gotowych elementów, tworzeniu ciągów matematycznych

  • ćwiczenia w porównywaniu ilości

  • doskonalenie sprawności ciała oraz małej motoryki

  • zabawy muzyczne kształtujące płynność ruchów i wyczucie rytmu oraz tempa

  • zabawy z powtarzaniem rytmów

  • nabywanie postawy dbałości o doprowadzenie zadania do końca z nastawieniem na dobre wykonanie oraz estetykę

  • ćwiczenia wytrwałości w pracy oraz umiejętności przezwyciężania trudności

  • doskonalenie rozumienia treści słuchanych wierszy i opowiadań oraz wypowiadania się na ich temat

  • doskonalenie wyobraźni oraz kreatywności, samodzielności w działaniu, umiejętności współpracy

  • doświadczenie, że można się świetnie i kreatywnie bawić bez zabawek

  • poznanie nowych sposobów zabawy oraz innych rodzajów aktywności, np. szycie

  • zabawy z elementami kodowania

  • utrwalenie symboli narodowych

  • kształtowanie postawy patriotycznej

  • poznajemy regiony Polski i ich cechy charakterystyczne

  • zapoznajemy się z tradycjami ludowymi oraz strojami regionalnymi

  • Polska jako kraj Unii Europejskiej

  • rozmawiamy o aktywnościach, które wykonujemy z rodziną i towarzyszącym im emocjom

  • poznajemy pracę zawodową i domową rodziców oraz sposoby pomocy w obowiązkach domowych

  • rozmawiamy o naszej rodzinie- rodzicach i rodzeństwie

  • dowiadujemy się, skąd się biorą pieniądze, co trzeba zrobić żeby je mieć

  • wykonujemy proste operacje płatnicze przy użyciu zabawkowych monet i banknotów, zastanawiamy się, jakimi monetami można zapłaci żądaną sumę

  • poznajemy proces produkcji odzieży oraz surowce mające zastosowanie w przemyśle włókienniczym

  • zabawy sensoryczne

  • dowiadujemy się, skąd się bierze mleko i jego przetwory, poznajemy zwierzęta dające mleko

  • ćwiczenia ustalania stałości ilości płynu pomimo przelania go do innego naczynia

  • zabawy z nietypowymi instrumentami, w tym zrobionymi z przedmiotów codziennego użytku

  • zabawy z nutami i gamą

  • poznajemy różne rodzaje ciasta, w tym gatunki makaronu

  • doświadczenie przyrodnicze połączone z pieczeniem ciasta- po co są drożdże?

 

Serce dla mamy i taty”

Codziennie rano mnie uśmiechem wita.

Czy dobre sny się śniły?”- zawsze pyta.

Nakarmi pysznościami głodne brzuchy.

Wyleczy, kiedy chore są maluchy.

Kocham Ciebie, Mamo i dziękuję

Jesteś czarodziejką, co mój świat czaruje.

Kocham Ciebie, Mamo i w podzięce

Dziś Ci daję moje serce.

Ma dużo czasu dla swego smyka.

W grę zagra, dom zbuduje i poczyta.

Rozśmieszy, kiedy humor się zepsuje.

I na dobranoc czule pocałuje.

Kocham Ciebie, Tato i dziękuję

Jesteś czarodziejem, co mój świat czaruje.

Kocham Ciebie, Tato i w podzięce

Dziś Ci daję moje serce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content