NASZE TEMATY:
-
MAJOWE ŚWIĘTA
-
PROJEKT EDUKACYJNY „NO TOYS”- BEZ ZABAWEK
-
ŚWIĘTO RODZINY
-
JAK POWSTAJE…?
NASZE CELE:
-
ćwiczenia w poprawnym gramatycznie wypowiadaniu się pełnym zdaniem
-
kształtowanie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej wyrazów
-
doskonalenie umiejętności wykonywania zadań według poleceń
-
poznanie litery „H, h”oraz znaków matematycznych < >
-
ćwiczenia w czytaniu prostych wyrazów i króciutkich tekstów
-
kształtowanie koncentracji uwagi, myślenia logicznego, pamięci i spostrzegawczości
-
ćwiczenia w przeliczaniu w aspekcie porządkowym i głównym, dodawaniu i odejmowaniu na konkretach, zapisywaniu działań przy pomocy gotowych elementów, tworzeniu ciągów matematycznych
-
ćwiczenia w porównywaniu ilości
-
doskonalenie sprawności ciała oraz małej motoryki
-
zabawy muzyczne kształtujące płynność ruchów i wyczucie rytmu oraz tempa
-
zabawy z powtarzaniem rytmów
-
nabywanie postawy dbałości o doprowadzenie zadania do końca z nastawieniem na dobre wykonanie oraz estetykę
-
ćwiczenia wytrwałości w pracy oraz umiejętności przezwyciężania trudności
-
doskonalenie rozumienia treści słuchanych wierszy i opowiadań oraz wypowiadania się na ich temat
-
doskonalenie wyobraźni oraz kreatywności, samodzielności w działaniu, umiejętności współpracy
-
doświadczenie, że można się świetnie i kreatywnie bawić bez zabawek
-
poznanie nowych sposobów zabawy oraz innych rodzajów aktywności, np. szycie
-
zabawy z elementami kodowania
-
utrwalenie symboli narodowych
-
kształtowanie postawy patriotycznej
-
poznajemy regiony Polski i ich cechy charakterystyczne
-
zapoznajemy się z tradycjami ludowymi oraz strojami regionalnymi
-
Polska jako kraj Unii Europejskiej
-
rozmawiamy o aktywnościach, które wykonujemy z rodziną i towarzyszącym im emocjom
-
poznajemy pracę zawodową i domową rodziców oraz sposoby pomocy w obowiązkach domowych
-
rozmawiamy o naszej rodzinie- rodzicach i rodzeństwie
-
dowiadujemy się, skąd się biorą pieniądze, co trzeba zrobić żeby je mieć
-
wykonujemy proste operacje płatnicze przy użyciu zabawkowych monet i banknotów, zastanawiamy się, jakimi monetami można zapłaci żądaną sumę
-
poznajemy proces produkcji odzieży oraz surowce mające zastosowanie w przemyśle włókienniczym
-
zabawy sensoryczne
-
dowiadujemy się, skąd się bierze mleko i jego przetwory, poznajemy zwierzęta dające mleko
-
ćwiczenia ustalania stałości ilości płynu pomimo przelania go do innego naczynia
-
zabawy z nietypowymi instrumentami, w tym zrobionymi z przedmiotów codziennego użytku
-
zabawy z nutami i gamą
-
poznajemy różne rodzaje ciasta, w tym gatunki makaronu
-
doświadczenie przyrodnicze połączone z pieczeniem ciasta- po co są drożdże?
„Serce dla mamy i taty”
Codziennie rano mnie uśmiechem wita.
„Czy dobre sny się śniły?”- zawsze pyta.
Nakarmi pysznościami głodne brzuchy.
Wyleczy, kiedy chore są maluchy.
Kocham Ciebie, Mamo i dziękuję
Jesteś czarodziejką, co mój świat czaruje.
Kocham Ciebie, Mamo i w podzięce
Dziś Ci daję moje serce.
Ma dużo czasu dla swego smyka.
W grę zagra, dom zbuduje i poczyta.
Rozśmieszy, kiedy humor się zepsuje.
I na dobranoc czule pocałuje.
Kocham Ciebie, Tato i dziękuję
Jesteś czarodziejem, co mój świat czaruje.
Kocham Ciebie, Tato i w podzięce
Dziś Ci daję moje serce.