014959
krasnal-2

Zadania na środę 3 czerwca.

wiewiorka

Zadania na środę 3 czerwca.

Kochane Słoneczka 🙂

Dzisiaj pobawimy się przy piosence pt. “Dziwni goście”.

1. Utrwalanie piosenki “Dziwni goście”.

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb

Dziecko słucha. Włączamy ponownie, dziecko razem z Rodzicem próbuje śpiewać wybrane fragmenty, które zapamiętało, np refren. Próbujemy śpiewać z różnym natężeniem, np głośno, cicho, szeptem.

 

2. Ćwiczenie “Słuchamy bębenka”.

Przygotowujemy bębenek. Kto nie ma, może go zaimprowizować, np. z wiaderka z pokrywką (dużego lub po serku), opakowania po margarynie, kubeczku z naciągniętą folią, puszce od mleka w proszku dla niemowląt, … Jesli nie mamy z czego zrobić bębenka, uderzamy w pudełko tekturowe lub klaszczemy 🙂

Dziecko porusza się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały (najpierw gramy dla przykładu w każdy sposób i mówimy, co będzie robić gdy tak zagramy. Gdy pokażemy wszystkie sposoby poruszania się, gramy w wybrany sposób, a dziecko stara sie wykonać to, co powinno. Po kilku(nastu) sekundach zmieniamy sposób grania):

rytm ćwierćnut – maszeruje

mocne uderzenie – wykonuje przysiad

dwa uderzenia – robi dwa kroki w tył

szybkie, miarowe uderzenia – biega na palcach

mocne, miarowe uderzenia – maszeruje na piętach

 

3. Ćwiczenie oddechowe. Dziecko maszeruje w rytmie klaskania. Kiedy usłyszy głośne klaśnięcie, odwraca się przodem do Rodzica, nabiera powietrze nosem, wypuszcza je, wypowiadając proponowaną przez Rodzica głoskę lub sylabę: o, a, u, hi, au.

 

4. Ćwiczenie “Zaklaszcz tak, jak ja”.

Dziecko siada po turecku i odwraca się tyłem do Rodzica. Rodzic wyklaskuje rytm, dziecko stara się go powtórzyć. Jeśli nie uda się, Rodzic klaszcze jeszcze raz. Po ewentualnej trzeciej nieudanej próbie dziecko odwraca się i patrzy na wyklaskiwanie rytmu, powtarza (tam, gdzie kreska, klaszczemy, tam gdzie przerwa- nie klaszczemy).

I I I I I

I I I I I I

I I I I I I I

I I I I I I I I

 

5. Karty pracy, cz. 4, s. 56–58.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez Rodzica imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

 

6. Praca plastyczna.

Ulep z plasteliny dwoje dzieci, które się wesoło razem bawią. W co się bawią i czym? To zależy od Ciebie, co wymyślisz 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content