014959
krasnal-2

Zabawy Krasnoludków – 16.04.2021

wiewiorka

Zabawy Krasnoludków – 16.04.2021

Dzień dobry Krasnoludki. Pogoda za oknem nas nie rozpieszcza, ale jest dobra wiadomość – wracamy do przedszkola. Dziś zapraszamy Was na ostatnie spotkanie przez stronę internetową. Tęsknicie już trochę? To do zobaczenia w realu. A teraz trochę ruchu.

  1. Zabawa w koniki – teraz zamienicie się w koniki i będziecie naśladować ich bieg truchtem, bieg galopem w różnych kierunkach (uważajcie tylko na meble:-), 
  2. „Żabki”- zabawa ruchowa z elementem skoku. Przykucnijcie, nogi  szeroko rozstawione, ręce trzymacie pomiędzy nogami opierając o podłogę. Naśladujcie skoki żabek.
  3. „Boćki” – zabawa z elementem marszu. Chodzicie po domu wysoko podnosząc kolana. A może zaśpiewamy teraz naszą ulubioną piosenkę o bocianie i żabach? Zapraszamy

 

4. Posłuchajcie  wierszyka. Rodzic przeczyta Wam wiersz, pt. „Rozmowy zwierząt” Anny Surowiec. Możecie pomóc rodzicom i przypomnieć sobie jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzęta.

W gospodarstwie już od rana

rzecz się dzieje niesłychana.

Obudziły się zwierzęta

i dyskusja rozpoczęta.

Kukuryku! Kukuryku!

Kto tak pieje przy kurniku?

A to kogut: kukuryku!

Woła kury do kurnika.

Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?

To jest kura – złotopióra.

Grzebie w ziemi pazurkami

szuka miejsca z robaczkami.

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,

co różowy ryjek ma,

kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.

Kto tak czysty jest jak ja?

Na to kaczka kwacze tak:

kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak

idź do rzeki umyj ryjek

będziesz ładna tak, tak, tak.

Usłyszała to też krowa, zaryczała:

muuu, muuu, muuu.

Słuszne rady dajesz tu,

wiec się umyj świnko już.

Konik zarżał i ha, ha, ha.

Tak skończyła się historia ta. 

5. Pamiętacie wszystkie zwierzęta występujące w wierszu? Wymieńcie je i spróbujcie policzyć? Ile ich jest?

6. Teraz policzymy sobie zwierzęta, które są na obrazku. Przeliczcie, ile jest zwierząt i powiedzcie, jakie to są zwierzęta. Po przeliczeniu zwierząt pokażcie za pomocą patyczków, nakrętek lub innych rzeczy, ile jest świnek, koników, krów itd. Przy czym każdy przedmiot to inne zwierzątko, np. patyczki to koniki.

 

7. A teraz dzielni matematycy możecie wykonać karty pracy

8. Na zakończenie zajęć przy piątku możecie obejrzeć sobie bajeczkę. Jest dość długa i wymaga waszej uwagi. Możecie ją sobie podzielić na kilka części.

9. Trzymajcie się cieplutko i do zobaczenia w poniedziałek. Pa, pa

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content