014959
krasnal-2

Wszędzie czysto

wiewiorka

Wszędzie czysto

1. Słuchanie wiersza I. Salach “Wszędzie czysto”

Czysty dom i czysty ogród

W lesie czysto, w polu też.

czysta rzeka i jezioro,

Samo zdrowie wierz, mi wierz

Brudu nie chce widzieć wcale.

Ani morze, ani niebo

Taką cichą mam nadzieję, nie wiecie dlaczego ?

Bo od kogo to zależy/

aby czysty był nasz świat.

By ptak śpiewał, strumyk szemrał,

by w ogrodzie zakwitł kwiat.

 

oraz wiersza: “Bałagan”

Do przedszkola idą dzieci,

każde wnosi sporo śmieci.

Błoto na podłogę ścieka,

chociaż wycieraczka czeka.

Piasek zgrzyta pod nogami,

spadł z bucików małej Ani.

A to rzeczy niesłychane,

by życ w zgodzie z bałaganem.

To dopiero przedszkolacy,

czy sie boją ciężkiej pracy?

Nie, już schody zamiatają,

pani woźnej pomagają.

 

Po wysłuchaniu wiersza rozmowa kierowana na temat treści. W celu usystematyzowania wiadomości dzieci zadajemy dodatkowe pytania:

  • “Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?”
  • “Dlaczego należy dbać o porządek?”
  • “Co kryje się w brudzie?”
  • “Komu przyjemniej mieszkać jest w czystym mieszkaniu?”
  • “Kto nie lubi brudu?”
  • “Co możemy zrobić aby nasze środowisko było czyste?”

Wyjaśniamy pojecie “środowisko”

 

 

Praca z obrazkiem. Uważnie analizujemy obrazki. Rozmowa kierowana na temat: Co zatruwa nasze środowisko?

2. “Gra w zielone”

Masz zielone?, mam

grasz w zielone?, gram

Dzieci wyszukują w najbliższej przestrzeni przedmiotów  w kolorze zielonym.

3. “Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci leżą na plecach. Wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.

4. “Odczytywanie szeregów” – zabawa dydaktyczna

Ustawiamy w szeregu przybory służące do prac porządkowych w domu: najlepiej aby były to szeregi najpierw trzy-, cztero-, później pięcioelementowe. Np.: Wiadro, szczotka, gąbka, szufelka, płyn do mycia okien.

Na początku dzieci mówią, po kolei nazwy przedmiotów i starają się zapamiętać ich ustawienie. Następnie zmieniamy kolejność przedmiotów, zadaniem dzieci jest wychwycić różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu.

 

5. “Wszędzie zielono” – praca plastyczna. malowanie zieloną farbą według pomysłu dzieci.

Miłej zabawy

Pani Ala I Pani Kasia

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content