Wielkanoc za pasem
- Słuchanie wiersza pt. „Wielkanoc” B. Formy i rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.
Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki
razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe,
bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta
baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy
będzie piękna łączka
W glinianym wazonie
bazie i żonkile,
a na nich z papieru
kurczątka przemiłe.
- Wielkanocne zwyczaje – obejrzyj prezentację
https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA
https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM
- „Moje święta”- spróbuj odpowiedzieć na pytania
– jak spędzę święta?
– jak przygotuję się do Wielkanocy?
– jakie znam potrawy związane z tymi świętami?
– co lubię w Wielkanocy?
- Narysuj szlaczki po śladzie i pokoloruj rysunek ( do wyboru)
- Rzeżucha w skorupce
Może pięknie udekorować twój wielkanocny stół, a to już najwyższy czas ,żeby ją wysiać.
Potrzebna będzie skorupka jajka. Najlepiej nadaje się do tej dekoracji skorupka z jajka na miękko. Łatwo wydobyć zawartość i zachować większość skorupki w całości. Do oczyszczonej skorupki wkładasz odrobinę waty i nasionka rzeżuchy.
Możesz narysować na skorupce oczy, buzię, najróżniejsze śmieszne miny. Kilka takich skorupek ustawionych w pomalowanej na zielono toczce po jajkach, będzie wspaniałą ozdobą wielkanocnego stołu.
Do każdego takiego jajka z konkretną miną, możecie wspólnie wymyślać historię np. dać imię i zastanowić się, dlaczego ten jest wesoły, ten zdziwiony itd.
Pomocny może być film
https://www.youtube.com/watch?v=MtN2y_X3