014959
krasnal-2

Wielkanoc 3

wiewiorka

Wielkanoc 3

Witajcie Wesołe Nutki!

Dzisiaj porozmawiamy o Wielkanocnych zwierzętach.
1. „Wielkanocne zwierzątka” – rozwiązywanie zagadek.
Rodzic podaje opis zwierząt kojarzonych z Wielkanocą (kurczaczek, zajączek, baranek) oraz kilku, które nie są związane z Wielkanocą. Dziecko na podstawie opisu odgaduje, o jakie zwierzę chodzi, a następnie określa, czy to zwierzę jest symbolem Wielkanocy, czy nie.

Ma długie uszy, futerko puszyste.
biega kicając to właśnie jest… (zając)

Ma żółte puszyste piórka,
jego mama to kurka. (kurczak)

Ma kręcone rogi, złotem malowane,
stoi z chorągiewką, wśród barwnych pisanek. (baranek)

Latem krążę, ile sił,
zbieram z kwiatów złoty pył. (pszczoła)

Przez całą zimę słodko sobie śpi.
Wiecie, dlaczego? Bo miód mu się śni! … (niedźwiedź)

Sympatyczne te zwierzaki rogate.
Ciągną Mikołaja sanie bogate.
Do tego maja dobre maniery, Czy wiesz kto to taki? (renifery)

2. „Wielki gwar w kurniku” – zabawa matematyczna.
Rodzic przygotowuje liczmany (mogą to być np. klocki). Dziecko manipuluje nimi – dokłada, odkłada – i rozwiązuje zadania. 5-latki liczą w mniejszym zakresie, np. do 7.
Rodzic podaje zadania:
– W kurniku mieszka 6 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?
– W kurniku po prawej stronie są 4 grzędy, a po lewej stronie są 3. Ile grzęd jest w kurniku?
– Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 5 kurczątek białych. Ile razem kwoka ma piskląt?
– W kurniku było 9 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 1 kura wybiegła z kurnika. Ile kur pozostało w środku?
– W kurniku było 10 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 3 kury wybiegły z kurnika. Ile kur pozostało w środku?

3. „Zajączki” – zabawa paluszkowa. Dzieci naśladują słowa wierszyka, za każdym razem chowają kolejny palec. Na koniec dzieci zaplatają palce obu dłoni i lekko kołyszą splecionymi dłońmi.
„Zajączki” Małgorzata Barańska
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

4. Praca z Kartami Pracy cz.3 s.51 – rysowanie po śladzie i w odbiciu lustrzanym, czytanie, wskazywanie elementów związanych z Wielkanocą.(6-latki)

– Praca z Liczeniem s.57 – mierzenie umowną miarką, porównywanie wysokości, kreślenie cyfr (6-latki).

– Praca z Kartami Pracy cz.3 s.43 – przeliczanie figur geometrycznych, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Dzieci rysują zajączki wielkanocne po śladzie. Kolorują na dole tyle zajączków, ile jest wskazanych figur (5-latki).

– Praca w Zeszycie Grafomotorycznym s.57 – ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci dobierają rysunki i łączą je liniami. Kolorują obrazek (5-latki).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content