014959
krasnal-2

W sklepie-13.04

wiewiorka

W sklepie-13.04

Dzień dobry!
1. „Na zakupach” – posłuchaj wiersza.
Krzyś od rana dziś gotowy
ruszyć na „bezkrwawe łowy”!
Bez sztucera i bagnetu
jedzie z mamą do… MARKETU!
Wózek – większy jest od Krzysia!
Ale Krzyś ma siłę dzisiaj
pchać go z pasją między półki
i polować na… sprawunki!
Samolocik, samochodzik,
robot – super! Bo sam chodzi!!!
Układanki, klocki lego…
Krzyś upycha… Lecz, dlaczego
mama marszczy gniewnie czoło?!
Tyle skarbów jest wokoło,
że ich wszystkich nie wpakuje!
Czemu się tak denerwuje
mama?! Że nie zmieści proszku???
Jest tu jeszcze miejsca troszkę!
Zmieści się co nieco jeszcze…
No! Krzyś gotów! W miejscu drepcze!
Już do kasy z wózkiem pruje…
A tu mama go stopuje!
Ze spokojem, metodycznie,
z wózka ściąga skarby liczne!!!
I na półki je odkłada…
Krzyś skamieniał. Woła: „Zdrada!
Nieuczciwie mama gra!
To upolowałem ja!!!
To bezprawie!” – Krzyś zawoła,
ryknie, tupnie, aż dokoła
ludzie z oburzenia stają,
Krzysia kręgiem otaczają…
Myślę, że już sami wiecie,
jak się kończy dzień w markecie?
Krzyś, zakupy zapłakany
kończy… Siłą wyciągany!
Z marną, jedną ciężarówką!
I, za wózka zwrot, złotówką!!!
Ma pretensję Krzyś do mamy,
Że mu tak popsuła plany.

2. Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania, Gdzie poszedł Krzyś z mamą? Co on tam robił? Jakie rzeczy powkładał Krzyś do wózka? Jak na sprawunki Krzysia zareagowała mama? Jak skończyła się dla Krzysia wyprawa do marketu? Czy Krzyś właściwie zachowywał się w sklepie?

3. „Co kupiłam?” – ćwiczenie słuchu fonematycznego: rodzic podaje nazwy produktów, które można kupić w sklepie, dzieląc ich nazwę na głoski, np.: m-l-e-k-o, k-a-sz-a, c-e-b-u-l-a, b-u-t-y, …. Dziecko odgaduje, czyli łączy głoski w wyraz. Może być zmiana: dziecko głoskuje, rodzic odgaduje. Jeśli dziecko ma z tym problem to dzieli wyraz na sylaby.

4. Zagadki rozwijające słuch i koncentrację
Przeczytaj dziecku zagadki. Dziecko je odgaduje i podaje nazwę sklepu,
w którym można kupić ten przedmiot.

Malutki bobas lub dama mała.
Z plastiku, gumy i szmatek cała.
Największym skarbem jest małej Zosi,
choć tylko mruga i rzęsy unosi. (lalka).

Każdy mały budowniczy
układanie ich wciąż ćwiczy.
Złoży z nich dom oraz wieżę.
Jak inżynier, mówię szczerze! (klocki).

Jest okrągła – taka kula
Po boisku często hula
Mknie do kosza tak łagodnie
Jak szalona gra w dwa ognie! (piłka).

To jest biały napój,
smaczny, bardzo zdrowy.
Dostajemy go w prezencie
od łaciatej krowy. (mleko).

5. Wykonaj Kartę Pracy w KP4 s.9 – (5-latki).
Wykonaj Kartę pracy KP4 s. 9-10 – (6-latki).

Miłego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content