014959
krasnal-2

Tęcza

wiewiorka

Tęcza

TĘCZA

  1. „Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę?” –  pytamy : Jakie zjawisko atmosferyczne kojarzy się z kolorami? Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę? (niebo po deszczu, kiedy świeci słońce; na trawie pokrytej kropelkami wody; podczas rozpryskiwania wody z węża ogrodowego; w kałuży itd.). W razie trudności z odpowiedzią można pokazać dziecku zdjęcia. Zadajemy pytanie: Co jest potrzebne, żeby powstała tęcza?

 

  1. „Jak powstaje tęcza?” – eksperyment. Potrzebne będą duża szklana miska z wodą, lusterko i biała kartka. Eksperyment najlepiej wykonać w słoneczny dzień (lub pochmurny z użyciem latarki). Do miski wypełnionej wodą  wkładamy pod kątem lusterko tak, by było skierowane w stronę źródła światła. Nakrywamy miskę kartką. Na kartce powstaje tęcza. Tłumaczymy dziecku, dlaczego tak się stało (wynik rozszczepienia światła przechodzącego przez powierzchnię wody, rozkład światła białego na wielobarwne widmo). • duża szklana miska z wodą, lusterko, biała kartka, ew. latarka

 

  1. „ Jak powstaje tęcza?”- obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

  1. Praca z KP4. 33a – doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznej, dekodowanie.
  2. „Życzenia od tęczy”

https://www.youtube.com/watch?v=STxBYYR8XIk

  1. Wysłuchaj piosenki pt. „Tęcza, tęcza cza – cza – cza”

 

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

                                                   Miłego dnia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content