014959
krasnal-2

Segregujemy śmieci

wiewiorka

Segregujemy śmieci

Segregujemy śmieci

  1. Co to jest recykling? – Spróbuj odpowiedzieć na pytanie. Wyjaśnienie: jest to zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz ilości odpadów, przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać.

– Wykonaj kartę pracy -Plac zabaw, Pięciolatek, str. 3a

  1. Obejrzyj bajkę pt. „Czysto, ładnie i bez śmieci”

   https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

                                               „Rady na odpady”

  https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

3.„ Ze starego coś nowego”- zastanów się, które śmieci można ponownie wykorzystać do stworzenia nowych przedmiotów.

– Wykonaj kartę pracy – Plac zabaw, Pięciolatek, str.3b

  1. „Kolorowe kosze”- przypomnienie wiadomości na temat segregacji śmieci. Dlaczego kosze mają różne kolory?

  zielony -szkło kolorowe

  żółty – plastik i niektóre metale

  niebieski – papier

  szary – odpady zmieszane

( jest jeszcze  brązowy – na bioodpady)

  • Jak długo rozkładają się poszczególne grupy śmieci?

– pogięty rysunek (papier) – 1–6miesięcy

–  ogryzek jabłka (bio) 1–5 miesięcy

– reklamówka (plastik) – nawet 400 lat

– puszka (metal) – 50 lat

– plastikowa butelka (plastik) – 400–450 lat

 – słoik (szkło) – nigdy

 – papierek po cukierku (plastik) – 400 lat

 – gazeta (papier) – 6 tygodni

 – skórka od banana (bio) – rok

– chusteczka higieniczna (papier) – 2–4 tygodni

 

– Wykonaj karty pracy

Karta-pracy-3

Karta-pracy-4

 

  1. „Eko i nieeko” – zabawa ruchowa. Dzieci stoją .Rodzic wypowiada zdania, a dzieci oceniają, które z prezentowanych sytuacji są „eko”, a które nie. Gdy usłyszą zdanie, które zakwalifikują jako opis sytuacji „eko”, mówią poniższą rymowankę i wykonują wskazane ćwiczenia:

 To jest bardzo eko,  (dzieci podskakują)

 fantastyczny styl życia,  (wyciągają ręce z uniesionymi kciukami)

 każdy ekoludek  (wskazują na siebie i rodzica )

 chwali taki sposób bycia.  (rytmicznie klaszczą w dłonie)

 

 Gdy ocenią, że dana sytuacja nie jest „eko”, mówią inną rymowankę i wykonują wskazane ćwiczenia:

 

Takie zachowanie strasznie mnie oburza,  (dzieci tupią nogą i podpierają się rękami pod boki)

szkoda dla środowiska jest bardzo duża.  (kreślą dwiema rękami przed sobą duże koło)

Złość i smutek ogarnia wszystkie ekoludki. (wskazują na siebie i rodzica )

To wcale nie jest problem malutki.   (kręcą głową i wykonują przysiad na słowa „problem malutki”)  

 

 

  1. Propozycja dla chętnych

 

 „Coś z niczego”- możecie wspólnie z Rodzicami spróbować wykonać jakąś zabawkę z dowolnych surowców wtórnych np. pudełek, kartonów, butelek plastikowych, rolek po papierze, sznurków itp…

 Na pewno macie pełno pomysłów. Prosimy o zdjęcia wykonanych prac.

 

                                                                       Miłej zabawy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content