014959
krasnal-2

Polskie symbole narodowe

wiewiorka

Polskie symbole narodowe

Polskie symbole narodowe.

1.Symbole narodowe – obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

 Rozsypanka literowa –  układamy wyrazy z liter GODŁO, FLAGA.

G O D Ł O

 

– Co oznaczają te wyrazy?

– Dlaczego mówimy o nich jednocześnie?

  1. Przypominamy sobie wiersz pt. „Katechizm polskiego dziecka” Władysława Bełzy

– Kto ty jesteś?

 – Polak mały.

– Jaki znak twój?

 – Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz?

 – Między swemi.

 – W jakim kraju?

 – W polskiej ziemi.

 – Czym ta ziemia?

 – Mą ojczyzną.

– Czym zdobyta?

 – Krwią i blizną.

 – Czy ją kochasz?

 – Kocham szczerze.

– A w co wierzysz?

– W Polskę wierzę.

– Czym ty dla niej?

 – Wdzięczne dziecię

. – Coś jej winien?

 – Oddać życie.

 

Po przeczytaniu tekstu zadajemy dzieciom pytania na temat wiersza: O czym jest wiersz? O jakich symbolach była mowa w wierszu? Kto to jest Polak? Kim jest patriota?

  1. „Godło Polski” – Plac zabaw, Pięciolatek, Karty pracy 4, str.10 a
  2. „Biel i czerwień” – Plac zabaw, Pięciolatek, Karty pracy 4, str.10 b

                                      Plac zabaw, Czterolatek, Karty pracy 2, str. 34

  1. „Orzeł i reszka” – oglądanie monet przez lupę, omówienie ich wyglądu. ( monety, lupa )
  2. „Monety i banknoty” – ( Plac zabaw, Pięciolatek, Wyprawka str..56) –  zabawy matematyczne z monetami. Dziecko układa przed sobą wypchnięte monety i banknoty. Dzieli swój zbiór na podzbiory: monet 1 zł, 2 zł, 5 zł oraz banknotów.  Zadajemy dziecku pytania: Ile masz monet: jedno–, dwu–, pięciozłotowych? Jak wygląda moneta 1 zł, czym się różnie od 2 zł i 5 zł? Dziecko układa przed sobą pięć monet o nominale 1 zł,  prosimy, by dołożyło jeszcze 2. Pytamy, ile zł mają razem.
  3. Zabawa w sklep – zapoznanie z aspektem monetarnym. Pokazujemy dzieciom zabawkę i mówimy, że kosztuje ona 2 zł. Prosimy, by dzieci wyłożyły tyle pieniędzy, ile potrzeba, by ją kupić. Następnie pokazujemy  zabawki: za 5 zł, za 4 zł itd. (Uwaga! Każde dziecko może w inny sposób wybrać potrzebne pieniądze, np. przy 4 zł: 4 x 1 zł, 2 x 2 zł, 2 x 1 zł + 2 zł). Pytamy dzieci: Czy znacie jeszcze inne banknoty? Jakie mają nominały? Jak wyglądają?

                                                                                        Miłej zabawy!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content