Polskie symbole narodowe.
1.Symbole narodowe – obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
Rozsypanka literowa – układamy wyrazy z liter GODŁO, FLAGA.
– Co oznaczają te wyrazy?
– Dlaczego mówimy o nich jednocześnie?
- Przypominamy sobie wiersz pt. „Katechizm polskiego dziecka” Władysława Bełzy
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię
. – Coś jej winien?
– Oddać życie.
Po przeczytaniu tekstu zadajemy dzieciom pytania na temat wiersza: O czym jest wiersz? O jakich symbolach była mowa w wierszu? Kto to jest Polak? Kim jest patriota?
- „Godło Polski” – Plac zabaw, Pięciolatek, Karty pracy 4, str.10 a
- „Biel i czerwień” – Plac zabaw, Pięciolatek, Karty pracy 4, str.10 b
Plac zabaw, Czterolatek, Karty pracy 2, str. 34
- „Orzeł i reszka” – oglądanie monet przez lupę, omówienie ich wyglądu. ( monety, lupa )
- „Monety i banknoty” – ( Plac zabaw, Pięciolatek, Wyprawka str..56) – zabawy matematyczne z monetami. Dziecko układa przed sobą wypchnięte monety i banknoty. Dzieli swój zbiór na podzbiory: monet 1 zł, 2 zł, 5 zł oraz banknotów. Zadajemy dziecku pytania: Ile masz monet: jedno–, dwu–, pięciozłotowych? Jak wygląda moneta 1 zł, czym się różnie od 2 zł i 5 zł? Dziecko układa przed sobą pięć monet o nominale 1 zł, prosimy, by dołożyło jeszcze 2. Pytamy, ile zł mają razem.
- Zabawa w sklep – zapoznanie z aspektem monetarnym. Pokazujemy dzieciom zabawkę i mówimy, że kosztuje ona 2 zł. Prosimy, by dzieci wyłożyły tyle pieniędzy, ile potrzeba, by ją kupić. Następnie pokazujemy zabawki: za 5 zł, za 4 zł itd. (Uwaga! Każde dziecko może w inny sposób wybrać potrzebne pieniądze, np. przy 4 zł: 4 x 1 zł, 2 x 2 zł, 2 x 1 zł + 2 zł). Pytamy dzieci: Czy znacie jeszcze inne banknoty? Jakie mają nominały? Jak wyglądają?
Miłej zabawy!