014959
krasnal-2

Pada i wieje

wiewiorka

Pada i wieje

CELE OGÓLNE: utrwalenie głoski t – wymyślanie wyrazów zaczynających się głoską t; kształtowanie sprawności fizycznej dzieci – rozwijanie szybkości i zwinności w zabawach gimnastycznych i ruchowych; kształcenie właściwej reakcji emocjonalnej w sytuacji rywalizacji sportowej; rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi na sygnałach słownych i ruchowych.

 

Lubię wiatr jesiennykolorowa partytura – zabawa przy wierszu W. Jareckiego. N. przygotowuje różne instrumenty perkusyjne, gazety, celofan, klucze. Proponuje dzieciom zabawę w orkiestrę i zagranie do wiersza. Każda orkiestra musi mieć dyrygenta, czyli osobę, która kieruje, oraz partyturę, czyli narysowane lub napisane znaki, co ma grać i jak. N. dzieli dzieci na 5 grup – według wiersza. Każda grupa realizuje swój kawałek wiersza w momencie, gdy jest on recytowany przez N.


“Lubię wiatr jesienny”

Walenty Jarecki
Lubię wiatr jesienny, kiedy w sadzie dzwoni,
Gdy strąca pod nogi liście z grusz, jabłoni,
Gdy latawcem szarpie, odrzuca, kołuje,
Ucieka i wraca – to tam jest, to tu jest,
Gdy liściom do tańca zagra na podwórku,
A liście szeleszczą i kręcą się w kółko,
Gdy mi zdmuchnie z głowy mój szkolny berecik, Czwarta grupa dzieci dmucha w celofan.
Gdy się ze mnie śmieje ten jesienny wietrzyk,
Włosy mi rozwichrzy, suchy liść w nie wplecie, Piąta grupa gra na kluczach.
Lubię wiatr jesienny – lubię wiatr i jesień.

 

• „Porządki” – zabawa dydaktyczna. Dzieci mają przed sobą figury geometryczne: 4 prostokąty, 4 trójkąty, 4 koła, 4 kwadraty różnej wielkości w czterech kolorach oraz tekturowe tacki. N. mówi: Wesoły jesienny wiatr wpadł do sali i pomieszał figury. Postarajcie się je upo-
rządkować. Wybierzcie: figury żółte i trójkątne. Policzcie je. Figury czerwone i prostokątne. Policzcie je. Figury niebieskie i kwadratowe. Policzcie je. Figury zielone i okrągłe. Policzcie je. Z niektórych figur ułóż pajaca. Jakie figury wybrałeś / łaś?; Z niektórych figur ułóż dom. Jakie
figury wybrałeś / łaś?; Z niektórych klocków ułóż latawca.; Jakie figury wybrałeś / łaś?. Dziecko, udzielając odpowiedzi na pytania, podaje dwie cechy figury. Figury geometryczne, tacki tekturowe. Podczas zabawy N. może wprowadzić w języku angielskim nazwy kolorów: czerwony – red,
niebieski – blue, zielony – green, żółty – yellow; figur geometrycznych: koło – circle, trójkąt – triangle, kwadrat – quadrat, prostokąt – rectangle oraz określenia: mały – small, duży – big.


„Coś na t” – zabawa z wykorzystaniem W.7. Dzieci wycinają obrazek tropu z W.7 (z podpisem), naklejają go na kartce, ustalają głoskę początkową t i rysują przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content