Moja mama.
- „Moja mama”- wysłuchaj wiersza
Kim jest ta miła pani, zgadnijcie moi kochani?
Chorym poprawia poduszki, choć nie jest pielęgniarką.
Smaży wspaniałe racuszki, choć wcale nie jest kucharką.
Uczy nas różnych robótek, choć nie jest panią ze szkoły.
I zna lekarstwo na smutek, od razu jesteś wesoły.
Wkłada nam od niechcenia cukierek w kieszeń fartuszka.
Spełnia nasze życzenia jak dobra wróżka.
A kiedy wkłada sukienkę nową i uśmiech oczy jej rozjaśnia
To myślę, a może to królowa na chwilę wyszła z baśni?
A to jest przecież moja mama tylko rysunek ją pomniejsza.
Ale jest przecież taka sama tylko ,że dużo ładniejsza.
– O kim jest mowa w wierszu?
– Co robi mama?
– Jak wygląda mama?
- „Moja mama…” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się, dzielenia doświadczeniami i emocjami, technika niedokończonych zdań. Rodzic rozpoczyna, a dziecko kończy zdania dotyczące mamy, np. Moja mama jest… Moja mama lubi… Moja mama nie lubi.… Ulubionym kolorem mojej mamy jest… Z mamą lubię najbardziej… Moja mama jest najlepsza, ponieważ…
- Karty pracy4, Plac zabaw, Pięciolatek, str.22 a,b – portret i opis mamy, doskonalenie umiejętności opisu, zdolności grafomotorycznych i logicznego myślenia, odwzorowywanie.
- „Mama w pracy” – rysowanie przez dzieci własnej mamy w pracy. Rozmowa na temat zawodu wykonywanego przez mamę.
- „Kalambury” – czynności wykonywane przez mamę. Naśladowanie, wyrażanie ruchem danych czynności – mama odgaduje.
Miłego dnia!