014959
krasnal-2

Gimnastyka Korekcyjna

wiewiorka

Gimnastyka Korekcyjna

Wzmacniamy mięśnie brzucha i grzbietu

Rozgrzewka:

  • przechylaj głowę na boki jak tykający zegar 10 razy
  • wykonaj 5 kółek głową
  • w staniu wykonaj ruchy rękami jakbyś pływał żabką 10 razy, grzbietem 10 razy
  • wykonaj 10 przysiadów jak ciężarowiec ze sztangą:) nad głową
  • wykonaj 10 podskoków jak zając
  • w podporze tyłem chodź jak rak przez 10 sekund
  • skacz jak żaba 6 razy
  • walcz jak bokser rękoma 20 razy
  • kręć biodrami jak hula hop 8 razy
  • wykonaj 3 obroty lub półobroty wokół własnej osi w powietrzu

Zabawa ,,Bzyczące muszki

– biegamy po pokoju udając muchy (wydajemy głos bzyczenia) na sygnał np. mamy ,,stop” zamieramy w bezruchu przyjmując postawę skorygowaną (stojąc tyłem przy ścianie dotykać do niej: głową, barkami, plecami, pośladkami i piętami jednocześnie. Przerwa między odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa nie powinna być większa niż wielkość dziecka pięści.)

 Zabawa “Berek Zaczarowany”

Możemy zabawić się w dwie osoby. W siadzie klęcznym na kocyku ślizganie się po pokoju przez odpychanie rękoma. Osoba dotknięta przez berka przyjmuje pozycję skorygowaną (siad klęczny, ręce w skrzydełka) 15 sekund.

 Zabawa pływanie „żabką” na dywanie

W leżeniu tyłem naśladujemy ruchy pływania żabką – ręce nad podłogą

 Zabawa Rowerek

 Leżenie tyłem (na plecach), ramiona ułożone w skrzydełka, nogi ugięte. Wykonywanie ruchów pedałowania z pełnym wyprostem nóg.

Wykonując ruchy pedałowania można mówić wierszyk – „Jedzie rowerek na spacerek jaki z tyłu ma numerek….”

Na zakończenie….

Ćwiczenie oddechowe.

Siadamy na piłce lub krześle, dłonie kładziemy na udach, stopy oparte na podłodze. Wdech delikatny, swobodny pozbawiony pośpiechu. Wydech powinien być dwa razy dłuższy niż wdech.

MIŁEGO ĆWICZENIA I ZABAWY 🙂 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content