014959
krasnal-2

Emocje – co to takiego?

wiewiorka

Emocje – co to takiego?

Emocje – co to takiego?

  1. Diagram – wprowadzenie do tematu zajęć, doskonalenie umiejętności głoskowania.

            Piszemy na kartce odpowiedzi – jedno pod drugim i postępujemy zgodnie z instrukcją

 –  Służy do mierzenia czasu. Po angielsku clock. (kolorujemy drugą literę)

 –   Budynek, w którym mieszkamy. Po angielsku house. (kolorujemy trzecią literę)

 –   Żółty owad w czarne paski. Po angielsku bee.(kolorujemy pierwszą literę)

 –   Następuje po dniu. Po angielsku night. (kolorujemy trzecią literę)

 –   Polska to nasz… Po angielsku country. (kolorujemy czwartą literę)

  –   Kolorowe do rysowania. Po angielsku crayons. (kolorujemy trzecią literę)

  ( Z E G A R,  D O M,  O S A,  N O C,  K R A J,  K R E D K I )

Hasło: EMOCJE

  1. Odpowiadamy na pytania:

– jakie hasło powstało?

– co oznacza słowo : emocje?

– czym są emocje?

– jakie emocje znacie?

  1. „Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice, opisywanie cech charakterystycznych    

             Dziecko odlicza 1… 2… 3…, minę pokaż Ty!, a rodzic pokazuje jedną z emocji jedynie za   pomocą mimiki. Dziecko odgaduje jej nazwę. Następnie opisuje, jak się ona objawia (np. radość:   uśmiech, podniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach; gniew: zmarszczone czoło i brwi, zaciśnięte usta itd.).

              Potem  zmiana – dziecko pokazuje – rodzic odgaduje.

  1.    „Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.19b. Plac zabaw,  Pięciolatek ,                                                                    KP2 str.37, Plac zabaw , Czterolatek
  1. „Druga połówka” – utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu, praca z KP4.19a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego.

 

  1. „Moje emocje” malowanie farbami przy Sonacie księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami).                                                    Miłego dnia!

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content