Emocje – co to takiego?
- Diagram – wprowadzenie do tematu zajęć, doskonalenie umiejętności głoskowania.
Piszemy na kartce odpowiedzi – jedno pod drugim i postępujemy zgodnie z instrukcją
– Służy do mierzenia czasu. Po angielsku clock. (kolorujemy drugą literę)
– Budynek, w którym mieszkamy. Po angielsku house. (kolorujemy trzecią literę)
– Żółty owad w czarne paski. Po angielsku bee.(kolorujemy pierwszą literę)
– Następuje po dniu. Po angielsku night. (kolorujemy trzecią literę)
– Polska to nasz… Po angielsku country. (kolorujemy czwartą literę)
– Kolorowe do rysowania. Po angielsku crayons. (kolorujemy trzecią literę)
( Z E G A R, D O M, O S A, N O C, K R A J, K R E D K I )
Hasło: EMOCJE
- Odpowiadamy na pytania:
– jakie hasło powstało?
– co oznacza słowo : emocje?
– czym są emocje?
– jakie emocje znacie?
- „Zgadnij” – odgadywanie emocji jedynie po mimice, opisywanie cech charakterystycznych
Dziecko odlicza 1… 2… 3…, minę pokaż Ty!, a rodzic pokazuje jedną z emocji jedynie za pomocą mimiki. Dziecko odgaduje jej nazwę. Następnie opisuje, jak się ona objawia (np. radość: uśmiech, podniesione kąciki ust, dołeczki w policzkach; gniew: zmarszczone czoło i brwi, zaciśnięte usta itd.).
Potem zmiana – dziecko pokazuje – rodzic odgaduje.
- „Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP4.19b. Plac zabaw, Pięciolatek , KP2 str.37, Plac zabaw , Czterolatek
- „Druga połówka” – utrwalenie nazw emocji oraz ich zapisu, praca z KP4.19a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, odwzorowywanie, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego.
- „Moje emocje” malowanie farbami przy Sonacie księżycowej L. van Beethovena (pędzlem lub palcami). Miłego dnia!