014959
krasnal-2

Dbamy o środowisko

wiewiorka

Dbamy o środowisko

Dbamy o środowisko

  1. „Co to znaczy dbać o środowisko?”

Obejrzyj film pt. „W kontakcie z naturą”

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

„Ekologiczny dom”

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

  1. Kodeks Małego Ekologa – jak możemy pomóc naszej planecie?

-Oszczędzaj wodę!

-Sadź drzewa!

-Dbaj o rośliny!

-Używaj toreb wielorazowych!

-segreguj śmieci!

-poddawaj śmieci recyklingowi!

-podróżuj rowerem!

-oszczędzaj energię elektryczną!

-Bierz udział w akcjach ekologicznych!

-Szanuj wszystkie zwierzęta!

 

https://drive.google.com/file/d/135Hofg2Y3RWXe7ZK8yWSOMIeYKxH4iBk/view

  1. Wprowadzenie litery Z, z na podstawie wyrazu „zebra”

 

-co słyszysz na początku wyrazu, a co na końcu?

-podziel wyraz na sylaby

-spróbuj przegłoskować wyraz

-wprowadzenie schematu i modelu wyrazu – prezentacja wizualna

-ułóż tyle białych kartoników ile słyszysz głosek w wyrazie

-wymień  inne wyrazy , które rozpoczynają się głoską „z”

– możesz ozdobić wg własnego pomysłu literę „z”

zebra

  1. Praca z książką Plac Zabaw Pięciolatek Cz.4 str.2a, 2b

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne (potrzebne będą sznurek, woreczek z ryżem, pompony lub apaszki)

 

  1. „Rakieta” – dzieci naśladują start rakiety. Stoją w kręgu, wolno klaszczą i tupią, jednocześnie pochylając się raz w lewo, raz w prawo. Potem klaszczą i tupią coraz szybciej. Obracają się. Szybko uderzają dłońmi w kolana. Prawą dłonią zataczają kółka przed nosem i wydają dźwięk pracujących silników rakiety. Podskakują, unoszą ręce i podskakują z okrzykiem: Hura! Zabawę można powtórzyć. 2. „Planety” – rytmiczne poruszanie się do dowolnej melodii. Dzieci wyobrażają sobie, że doleciały rakietą na inną planetę. Rytmicznie poruszają się do melodii. Gdy piosenka ucichnie, podchodzą do Rodzica i wymyślają przyjazny gest powitalny.
  2. „Orbity” – tor przeszkód z elementami gimnastycznymi. Dzieci startują z wyznaczonego miejsca. Najpierw idą raczkiem, potem robią trzy przysiady, kładą woreczek na głowę, przechodzą z nim po sznurku ułożonym na podłodze, zdejmują woreczek, po czym na czworakach zmierzają do mety. Możemy zmierzyć dziecku czas, w jakim wykonało ćwiczenie, potem je powtórzyć.
  3. „Deszcz meteorytów” – potrząsanie pomponami (chusteczkami, apaszkami) w rytm melodii. Dajemy dziecku pompony ( chustki) . Dziecko ma za zadanie potrząsać nimi, wymachiwać, zgniatać je w rytm dowolnej melodii. Potem dotyka pomponami (chustkami) nadgarstka, łokcia, ramienia drugiej ręki. Podrzuca pompony. Naśladują taniec cheerleaderek. Dzieci ćwiczą każdą z rąk.
  4. „Powrót na ziemię” – dzieci kładą się na plecach na podłodze i próbują podnieść się do pozycji stojącej, nie pomagając sobie rękoma – ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

                                                  Miłej zabawy!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content