Dbamy o środowisko
- „Co to znaczy dbać o środowisko?”
Obejrzyj film pt. „W kontakcie z naturą”
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
„Ekologiczny dom”
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
- Kodeks Małego Ekologa – jak możemy pomóc naszej planecie?
-Oszczędzaj wodę!
-Sadź drzewa!
-Dbaj o rośliny!
-Używaj toreb wielorazowych!
-segreguj śmieci!
-poddawaj śmieci recyklingowi!
-podróżuj rowerem!
-oszczędzaj energię elektryczną!
-Bierz udział w akcjach ekologicznych!
-Szanuj wszystkie zwierzęta!
https://drive.google.com/file/d/135Hofg2Y3RWXe7ZK8yWSOMIeYKxH4iBk/view
- Wprowadzenie litery Z, z na podstawie wyrazu „zebra”
-co słyszysz na początku wyrazu, a co na końcu?
-podziel wyraz na sylaby
-spróbuj przegłoskować wyraz
-wprowadzenie schematu i modelu wyrazu – prezentacja wizualna
-ułóż tyle białych kartoników ile słyszysz głosek w wyrazie
-wymień inne wyrazy , które rozpoczynają się głoską „z”
– możesz ozdobić wg własnego pomysłu literę „z”
- Praca z książką Plac Zabaw Pięciolatek Cz.4 str.2a, 2b
- Ćwiczenia gimnastyczne (potrzebne będą sznurek, woreczek z ryżem, pompony lub apaszki)
- „Rakieta” – dzieci naśladują start rakiety. Stoją w kręgu, wolno klaszczą i tupią, jednocześnie pochylając się raz w lewo, raz w prawo. Potem klaszczą i tupią coraz szybciej. Obracają się. Szybko uderzają dłońmi w kolana. Prawą dłonią zataczają kółka przed nosem i wydają dźwięk pracujących silników rakiety. Podskakują, unoszą ręce i podskakują z okrzykiem: Hura! Zabawę można powtórzyć. 2. „Planety” – rytmiczne poruszanie się do dowolnej melodii. Dzieci wyobrażają sobie, że doleciały rakietą na inną planetę. Rytmicznie poruszają się do melodii. Gdy piosenka ucichnie, podchodzą do Rodzica i wymyślają przyjazny gest powitalny.
- „Orbity” – tor przeszkód z elementami gimnastycznymi. Dzieci startują z wyznaczonego miejsca. Najpierw idą raczkiem, potem robią trzy przysiady, kładą woreczek na głowę, przechodzą z nim po sznurku ułożonym na podłodze, zdejmują woreczek, po czym na czworakach zmierzają do mety. Możemy zmierzyć dziecku czas, w jakim wykonało ćwiczenie, potem je powtórzyć.
- „Deszcz meteorytów” – potrząsanie pomponami (chusteczkami, apaszkami) w rytm melodii. Dajemy dziecku pompony ( chustki) . Dziecko ma za zadanie potrząsać nimi, wymachiwać, zgniatać je w rytm dowolnej melodii. Potem dotyka pomponami (chustkami) nadgarstka, łokcia, ramienia drugiej ręki. Podrzuca pompony. Naśladują taniec cheerleaderek. Dzieci ćwiczą każdą z rąk.
- „Powrót na ziemię” – dzieci kładą się na plecach na podłodze i próbują podnieść się do pozycji stojącej, nie pomagając sobie rękoma – ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
Miłej zabawy!