014959
krasnal-2

Biblioteka/ Księgarnia

wiewiorka

Biblioteka/ Księgarnia

  1. Jak wyglądają książki?” – poszerzanie słownika o przymiotniki, mapa skojarzeń. Dzieci podają różne określenia książek, ich wyglądu, materiału, z jakiego są zrobione itd. Podsuwamy pytanie: Czy książki są tylko papierowe? Gdy dzieci podadzą swoje pomysły, Prezentujemy książki materiałowe, plastikowe, e–booki, audiobooki. Pytamy, czy dzieci wiedzą, co to są audiobooki i e–booki. Włączamy wybrany przez siebie audiobook jeśli taki mamy.

 

  1. „Jak powstaje książka?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8

 

Można porozmawiać na temat:

Kto to jest autor?

Co to jest okładka?

Jak nazywa się osoba, która wykonuje obrazki do książki?

Gdzie drukuje się książkę?

 

 

  1. „Znajdź” – zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie książek. Dzieci losują karteczki z poleceniem (np. Znajdź trzy książki o tytułach na literę S lub Znajdź trzy książki autorów o nazwisku na literę C). Mogą to zrobić we własnej biblioteczce 🙂

 

  1. „Na półce” – praca z KP4.8a, segregowanie książek wg pierwszej litery tytułu.

Praca z KP4.9a – ćwiczenie spostrzegawczości, dostrzeganie różnic w obrazkach.

 

  1. „Na półce” – segregowanie książek wg kategorii. „Zabawa w księgarnię”– przyjmowanie ról.

    6. Zaprojektuj własną zakładkę do książki. Możesz wykorzystać przygotowany wzór lub zrobić własny. 

 

zakładka do książki

Miłego Dnia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content