014959
krasnal-2

Prace w ogrodzie

wiewiorka

Prace w ogrodzie

1. „W ogrodzie” – praca z obrazkiem. Swobodne wypowiedzi na temat prac wykonywanych w ogrodzie wiosną: przekopywanie ziemi, grabienie, przygotowywanie grządek, wysiewanie nasion, podlewanie. Nazywanie narzędzi potrzebnych do ich wykonania: łopata, motyka, grabie, konewka.  Na ilustracjach wyszykujemy jak najwięcej przedmiotów związanych z praca w ogrodzie, nazywamy je, wprowadzamy nowe słownictwo. Zachęcamy dzieci do wypowiedzi pełnymi zdaniami.

http://scholaris.pl/resources/run/id/109420

2. Ogrodnicy – sïuchanie wiersza Iwony Róĝy Salach.

 Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk, łopatką.

Szu, szu, szu, grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

Rozmowa kierowana pytaniami : – O kim był wierszyk? – Co nieśli ogrodnicy? – Jak pukali łopatkami? – Jak szurali grabkami? – Na co tryskała woda z konewki? Wybieranie spośród różnorodnych przedmiotów przedstawionych na obrazkach tych, które są potrzebne do pracy ogrodnikowi, określanie, do czego służą, i umieszczanie obrazków z tymi przedmiotami przy obrazku ogrodnika. 

 

Elementy wycinamy i potrzebne przedmioty wklejamy dookoła ogrodnika.

3. Pośpiewajcie teraz piosenkę, uczymy się jej na pamięć

Miłej zabawy

Pani Ala I Pani Kasia

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content