014959
krasnal-2

Zwierzęta na wiejskim podwórku

wiewiorka

Zwierzęta na wiejskim podwórku

Zwierzęta na wiejskim podwórku

  1. Słuchamy wiersza pt. „Na wiejskim podwórku” Stanisława Kraszewskiego

    Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
    Krowa – łaciate cielątko,
    Koza – rogate koźlątko,
    Owca – kudłate jagniątko,
    Świnka – różowe prosiątko,
    Kurka – pierzaste kurczątko,
    Gąska – puchate gąsiątko,
    Kaczka – płetwiaste kaczątko,
    Każda prowadzi swoje dzieciątko!
    Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
    Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
    Krowa – łaciate cielątko,
    Koza – rogate koźlątko,
    Owca – kudłate jagniątko,
    Świnka – różowe prosiątko,
    Kurka – pierzaste kurczątko,
    Gąska – puchate gąsiątko,
    Kaczka – płetwiaste kaczątko,
    Każda zgubiła swoje dzieciątko!
    Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
    Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
    Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
    Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
    Krowę – łaciate cielątko,
    Kozę – rogate koźlątko,
    Owcę – kudłate jagniątko,
    Świnkę – różowe prosiątko,
    Kurkę – pierzaste kurczątko,
    Gąskę – puchate gąsiątko,
    Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
    Znalazło mamę każde dzieciątko.

Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania: Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Co wydarzyło się w wierszu? Kto spowodował kłopoty? Co zrobił gospodarz? Następnie ponownie czytamy wiersz z włączeniem dziecka. Rodzic czyta: krowa – łaciate… itd., a dziecko dopełnia zdanie nazwą młodego zwierzęcia.

 

  1. Obejrzyj prezentację zwierząt wiejskich, naśladuj ich głosy.

https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30

 

https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA

 

  1. Poznajemy jak wygląda litrera: ł Ł na podstawie wyrazu: łopata

– podziel wyraz łopata na sylaby ( ło- pa- ta )

– co słyszysz na początku wyrazu, co na końcu

– spróbuj przegłoskować wyraz: łopata  ( ł – o – p – a – t – a )

– ułóż tyle cegiełek (prostokątne małe karteczki wycięte z papieru ksero) ile słyszysz głosek w wyrazie łopata

– rysuj palcem po śladzie litery

– wymyśl jak najwięcej wyrazów zaczynających się na  „ł”

– pokoloruj literę: ł, możesz ją wyciąć nożyczkami

Pobierz:

ł Ł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *