1. Globalne czytanie- część 1
Pokazujemy kartkę z ilustracją i wyrazem.
- Odczytujemy wyraz
- Dziecko dzieli na sylaby
- Ile sylab jest w wyrazach?
2. „Dzień na wsi” – słuchanie wiersza Dominiki Niemiec
Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie…
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Dać jeść i pić bez wyjątku wszystkim w całym obrządku.
Owce wypuścić na hale, to dla nich miejsce wspaniałe.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,
gdy im porządnie rozczeszę grzywę,
gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję,
parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.
- O jakim miejscu była mowa w wierszu?
- O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie?
- Jak trzeba zadbać o zwierzęta?
- Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?
- Czy chciałbyś/ chciałabyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami?
- W czym mógłbyś pomóc gospodarzowi?
3. Zabawy z Pipii – rozgrzewka
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
4. Globalne czytanie cz. II
- Podnosimy kartkę z ilustracją i napisem np. kaczka
- Czytamy wyraz wyraźnie i powoli – robimy tak z kolejnymi wyrazami
- Możemy rozciąć napisy od obrazków, rozrzucić na podłodze i poprosić dziecko by spróbowało odszukać napis kot i jego obrazek.