014959
krasnal-2

Zdalny wtorek “Wiewiórek”

wiewiorka

Zdalny wtorek “Wiewiórek”

Kochane „Wiewióreczki” 🙂

Dzisiaj mamy dla was kolejną porcję zabaw

1. Najpierw zagadka

(Rodzic przygotowuje obrazek psa, ewentualnie innego zwierzęcia, ale przykrywa go kartką z wyciętym małym okienkiem tak, żeby widać było tylko niewielki fragment ilustracji. Dziecko zgaduje, co to jest za zwierzę).

Co to jest?

2. Poznajemy psa i sposoby opiekowania się nim.

(potrzebne: maskotka- pies, szczotka, kocyk, miska mała i duża, ręcznik, pasek lub gruby sznurek)

* „Kąpiemy pieska” – zabawa tematyczna. Dziecko bierze pluszowego psa, miskę (pustą), ręcznik, szczotkę i wraz z Rodzicem „kąpie” i wyczesuje pieska. Rodzic kontroluje i podpowiada, co należy zrobić najpierw (najpierw trzeba psa wykąpać, później wytrzeć i wyczesać), w jaki sposób i dlaczego (np. psy czesze się z włosem, a nie pod włos).

* „Szykujemy spanie dla pieska” – zabawa tematyczna. Dziecko szykuje dla pluszowego psa kącik do spania i odpoczynku, ścieli koszyk dla zwierzątka (za pomocą kocyka) lub organizuje mu jakieś inne posłanie.

* „Karmimy pieska”- dziecko daje pieskowi w miseczce wodę do picia, a drugiej- „karmę” (np. drobne klocki). Rodzic wyjaśnia dziecku, że pies musi jeść odpowiednio dobraną karmę, żeby był zdrowy.

* „Idziemy z psem na spacer” – zabawa tematyczna. Dziecko „wychodzi” z psem na spacer (należy zaznaczyć, że pies powinien być na smyczy i mieć kaganiec). Rodzic tłumaczy, że głównym celem takich spacerów z pupilem jest wybieganie się zwierzaka oraz załatwienie przez niego potrzeb fizjologicznych. Jest to moment, aby dzieci nauczyły się sprzątać po swoim psie – Rodzic pokazuje, jak należy się zachować, gdy pies załatwi się na trawniku czy chodniku. Temu posłuży zgnieciona w kulkę żółta lub brązowa kartka, foliowa torebka oraz kosz na śmieci, który na czas zabawy zostanie przekształcony w kosz na zwierzęce odchody.

3. Posłuchajcie piosenki o psie

https://www.youtube.com/watch?v=Ypyps4pv3ck

Możecie posłuchać jej kilka razy, zatańczyć przy niej, albo akompaniować na jakichś instrumentach (plastikowa butelka do której nasypaliśmy ryżu, odwrócone miseczka w którą uderzamy kopystką, …)

4. Pora na pracę plastyczną 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=2a6iR3KMGSs

Powodzenia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content