014959
krasnal-2

Zdalny poniedziałek “Wiewórek”

wiewiorka

Zdalny poniedziałek “Wiewórek”

Kochane „Wiewiórki”

1. Najpierw pobawimy się ze znana piosenką.

Zaśpiewajcie ją razem z Rodzicami rytmicznie klaszcząc. Potem jeszcze raz zaśpiewajcie stukając rytmicznie klockiem w dywan.

Wlazł kotek na płotek i mruga,

ładna to piosenka niedługa.

Nie długa, nie krótka, lecz w sam raz,

zaśpiewaj koteczku jeszcze raz

A teraz nabieramy duuuuużo powietrza i miauczymy tak długo, ile nam starczy powietrza w płucach. Potem mruczymy jak zadowolony kot. 🙂

2. Teraz się pogimnastykujemy

* „Pod parasol”.

Dziecko biega po pokoju grzechocząc (stukając) dowolną zabawką. Rodzic chodzi po pokoju, niespodziewanie mówi „deszcz”, wtedy dziecko musi szybko do niego podbiec (chowa się pod parasolem). Przy następnej próbie Rodzic zmienia miejsce.

* „Deszczowa muzyka”

Dziecko siedzi na dywanie z zawiązanymi oczami, Rodzic cicho chodzi po pokoju, co chwilę wydaje delikatny dźwięk (np. stuknięcie, brzdęknięcie), dziecko bez podglądania wskazuje ręką kierunek, skąd dotarł dźwięk. Powtarzamy próbę kilka razy.

* „Pada deszcz”

Dziecko stoi, rodzic wydaje polecenia np. „deszcz pada na głowę”- dziecko stuka palcami o swoją głowę. Inne propozycje lokalizacji deszczu- obok głowy, pod brodą, za plecami, między stopami, z boku brzuszka, …

* „Omiń kałuże”

Rozkładamy na podłodze np. chusteczki, dziecko chodzi szybko po pokoju starając się nie „wdepnąć w kałużę”.

* „Wrzuć kamyk”

Dziecko z odległości 3 dorosłych kroków próbuje wrzucić odporną na rzucanie zabawkę (np. klocek) do pojemnika.

* „Koci grzbiet”

Zaczęliśmy dzisiaj od kociej piosenki, więc zróbcie „Koci grzbiet” wyginając plecy do góry i na dół.

3. Praca plastyczna

Skoro dzisiaj towarzyszy nam koci temat, spróbujcie namalować farbami razem z Waszymi Rodzicami kotka 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content