014959
krasnal-2

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad

wiewiorka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad

     ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD DLA GRUPY I

 

Mała i duża ojczyzna

poznanie pojęć: mapa, Polska, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z Polską, rozwijanie wrażliwości

– odróżnianie krajobrazu miasta i wsi, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego, rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności

– rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy, rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli

 

 Przygotowania do zimy

– poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie mowy komunikatywnej, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie chęci niesienia pomocy ptakom w czasie zimy

– poznanie podstawowych wiadomości na temat niedźwiedzia, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych,

– kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości

– poznanie jeża i jego przygotowań do snu zimowego, utrwalenie wiadomości na temat wiewiórki i niedźwiedzia, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie

 

 Nasze ciało

– poznanie części ciała, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała

– utrwalanie nazw części ciała, poznanie dotyku jako narzędzia badania właściwości przedmiotów, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie zmysłu dotyku, integrowanie grupy

– poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów do utrzymania czystości, rozwijanie umiejętności klasyfikacji według koloru, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania, kształtowanie nawyku mycia rąk

– poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania, zachęcanie do odkrywania nowych smaków

 

Uczymy się piosenki pt. „Kolczasty jeż”

 

A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.

Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.

Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content