014959
krasnal-2

Zamierzenia wychowawcze na maj

wiewiorka

Zamierzenia wychowawcze na maj

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC MAJ

 

  • Rozwijanie poczucia więzi dzieci z „małą ojczyzną”.
  • Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy.
  • Rozwijanie umiejętności manualnych.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni.
  • Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin.
  • Zachęcanie dzieci do aktywności badawczej.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów.
  • Wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów.=
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat hymnu jako symbolu narodowego
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej.
  • Wyzwalanie kreatywności twórczej.
  • Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
  • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
  • Wdrażanie do wzmacniania więzi między rodzeństwem.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności wcielania się w role.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *