014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY IV

 

  • poznanie najbliższego otoczenia i niektórych pomieszczeń przedszkolnych; integracja grupy przedszkolnej przez wspólne zabawy ruchowe;
  • wprowadzenie zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej; doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami; rozwijanie słownika czynnego i umiejętności wypowiadania się na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa; poszerzanie wiedzy dzieci na temat warunków zachowania bezpieczeństwa w placówce;
  • rozpoznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy (czytanie globalne);
  • doskonalenie kompetencji językowych przez rozwijanie słownika czynnego (wymienianie charakterystycznych cech lata jako pory roku); usprawnianie percepcji wzrokowej – ćwiczenie spostrzegania polegające na wyróżnianiu szczegółów ilustracji z tła;
  • poszerzanie wiedzy na temat różnych regionów Polski i świata w sposób pośredni (zdjęcia, pocztówki, wspomnienia z wakacji); rozwijanie zainteresowań czytelniczych – czytanie globalne, praca z mapą; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez poruszanie się według instrukcji słownej;
  • wprowadzenie liczby i cyfry 0 i 1;
  • rozpoznawanie, identyfikowanie i nazywanie określonych symboli, np. niektórych znaków drogowych, instrukcji; przypomnienie zasad bezpiecznej jazdy na rowerze; ćwiczenie percepcji wzrokowej – różnicowanie podobnych kształtów liter; rozwijanie sprawności małej motoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas zabaw; rozwijanie pamięci wzrokowej; uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych – jak reagować w sytuacjach trudnych; doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów;
  • utrwalenie numerów telefonów alarmowych i sposobu korzystania z nich; wprowadzenie pojęcia pojazd uprzywilejowany; rozwijanie zainteresowań technicznych i sprawności manualnej;
  • wprowadzenie litery „ o,O” na przykładzie wyrazu okulary;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych związanych ze schematem ciała – rysunek postaci ludzkiej; rozumienie potrzeby dbania o higienę własnego ciała (profilaktyka); dzielenie się swoimi spostrzeżeniami; słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie w grupie;
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze; rozwijanie kompetencji językowych, określanie głoski w nagłosie słów o prostej budowie fonetycznej.

 

Uczymy się piosenki pt. „Pamiątki z wakacji”

  1. Skąd te śmiechy, skąd te piski?
    To plecaki i walizki.
    Zgromadziły się na stacji,
        bo już wracać czas z wakacji.
        Były w górach i nad morzem,
        żeglowały po jeziorze,
        odwiedziły każdy kątek,
        teraz wiozą moc pamiątek.
    Ref.:

    Muszelki, bursztyny, z kory łódeczki,
    kamyki i szyszki, śmieszne kubeczki,
    latawce bez sznurka, wędki składane,
    koszulki ze zdjęciem, piłki dmuchane.

 

  1. Wszyscy dobrze wiedzą o tym,
    że najmilsze są powroty.
    A radości więcej mamy,
        gdy jedziemy z pamiątkami.
        Położymy je w szufladach,
        będą chętnie opowiadać.
        O słoneczku, plaży, lesie,
        Kiedy przyjdzie słotna jesień.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *