014959
krasnal-2

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień

wiewiorka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień

    Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień dla grupy I

 

1.Poznajmy się!

– poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrożenie do funkcjonowania w 

   przedszkolu,

– doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (palców), doskonalenie umiejętności orientacji w

  schemacie ciała, rozwijanie sprawności manualnej, nawiązywanie relacji rówieśniczych

– poznanie miejsc w sali i ich nazywanie, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała i

  manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności motoryki małej, ćwiczenie umiejętności

  uważnego słuchania innych

– poznanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej

 – ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, wdrażanie do reguł i zasad 

  obowiązujących w przedszkolu

– poszerzenie wiedzy o nazwach części ciała, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów

  (wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności,

  1. W naszym przedszkolu

– rozpoznawanie i nazywanie osób pracujących w przedszkolu,

– poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw,  integracja grupy,

  nawiązywanie relacji rówieśniczych

– poznanie zasad utrzymania higieny i nazw przedmiotów używanych w łazience,

– nazywanie kolorów, rozwijanie słuchu muzycznego,

  1. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni

– poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,

– wdrażanie do kulturalnego zachowania się, uczenie się różnych sposobów powitania

  poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki, nazywanie kolorów,

– prawidłowe używanie pojęć: wysoko, nisko,  rozwijanie umiejętności przeliczania,

– rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, kształtowanie umiejętności określania cech 

  poszczególnych osób, wzmacnianie wiary we własne możliwości,

  1. Bezpieczni na drodze

– poznanie sposobów bezpiecznego poruszania się po ulicy,

– wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie

– poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,

– poznanie niektórych znaków drogowych i nazywanie ich, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, 

– kształtowanie umiejętności współpracy,

– poznanie różnych dźwięków z otoczenia, nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,

 

„Stańmy wszyscy obok siebie” – uczymy się powitanki

 

Stańmy wszyscy obok siebie, zróbmy duże koło.

Na dzień dobry pomachajmy do siebie wesoło!

Raz, dwa, trzy! – klaszczemy w dłonie.

Raz, dwa, trzy! – w kolanka.

I żołwiki przybijamy od samego ranka!

Teraz każdy niech przykucnie, oprze się na łapkach.

I podskoczy kilka razy ,tak jak robi żabka.

Niech do koła potem wróci ,przy kimś sobie stanie.

I przybiją razem piątkę tak na powitanie!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content