014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń

 Nadchodzi nowy rok

– poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym

– poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby,

– utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania,

– zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, utrwalenie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem

 Sporty zimowe

– poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i podawania ich nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw

– utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

– poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie

– poznanie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie doświadczeń plastycznych,

– utrwalenie wiadomości związanych ze sportami zimowymi

 Dzień Babci i Dzień Dziadka

– poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych

– utrwalanie znajomości nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych, rozwijanie słuchu fonematycznego, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków

– wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie na wagę wzajemnego pomagania sobie w rodzinie

– utrwalenie wiadomości na temat relacji z babciami i dziadkami, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami, przygotowanie upominków dla babć i dziadków, zorganizowanie w przedszkolu uroczystości z okazji ich święta.

 Karnawał

– poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka

– utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna), doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0–6

– utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie zmysłów, zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z rekwizytem

Uczymy się piosenki pt. „Zimowa poleczka”

Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie,

Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień,

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak.

Ref.: Ha, ha, ha, ha Hi, hi, hi, hi

Śniegowe bałwanki

To my, właśnie my.

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki,

Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki,

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha…

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,

Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content