Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw.
- Kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj).
- Rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców.
- Uświadomienie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące.
- Poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów.
- Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze oraz określenia, w którym zbiorze jest mniej, więcej lub tyle samo.
- Poszerzenie wiedzy przyrodniczej – rozpoznawanie liści i łączenie ich z odpowiednim owocem.
- Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni.
- Promowanie zasad zdrowego żywienia.
- Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała.
- Promowanie zasad zdrowego żywienia – uświadomienie jakie produkty warto jeść często.
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Doskonalenie dużej motoryki.
- Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka.
- Wzmacnianie siły ramion, nóg i tułowia.
- Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się.
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Zapoznanie z pracą lekarza i pielęgniarki, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza i rozumienie konieczności przyjmowania leków w razie choroby.
- Wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej.
- Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji – eliminowanie strachu przed stomatologiem.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
- Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie.
- Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy.
- Rozbudzanie u dzieci zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie wielkości drzew, posługiwanie się określeniami: wysokie, niskie.
- Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
- Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne.
- Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.
- Rozwijanie kreatywności dzieci w swobodnych działaniach.
- Zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
- Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
- Rozwijanie kreatywności.
- Rozwijanie cierpliwość i koncentracji.
- Rozwijanie zdolności improwizacyjnych (muzyka).
- Kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych.
- Uwrażliwianie na sztukę.
- Pobudzanie do działań artystycznych.
- Wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych.
- Wyrabianie odwagi i śmiałości.
- Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
- Wdrażanie do nawyku prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.