ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ
GR. I „KRASNOLUDKI”
REALIZOWAĆ BĘDZIEMY NASTĘPUJĄCE TEMATY:
– WITAJ, WIOSNO!
– PORZĄDKI W OGRODZIE
– ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU
– PRACA ROLNIKA
-
bogacenie słownictwa i wiedzy dzieci
-
zabawy z wierszami i piosenkami
-
kształtowanie poczucia rytmu
-
doskonalenie pamięci
-
przeliczanie w zakresie 5
-
układanie powtarzalnych rytmów
-
kształtowanie spostrzegawczości
-
porównywanie wielkości
-
rozwijanie sprawności fizycznej
-
poznanie etapów sadzenia i wzrostu rośliny
-
wypowiadanie się w zrozumiały dla otoczenia sposób
-
doskonalenie sprawności manualnej
-
ćwiczenia narządów mowy- oddechowe i wymowy
-
poznanie odgłosów i domów zwierząt wiejskich, ich przysmaków
-
kształtowanie umiejętności reagowania na bodziec
-
poznanie nazw zwierzęcych rodzin
-
klasyfikowanie według wybranej cechy
-
praca z historyjką obrazkową, kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
-
utrwalenie kolorów
-
poznanie pochodzenia produktów spożywczych
-
poznanie zmian w przyrodzie związanych z wiosną
1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
A na tej farmie krowę miał ija, ija o!
Krowa mu – mu – mu, mu, mu.
2. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
A na tej farmie świnkę miał ija, ija o!
Świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
krowa mu – mu – mu, mu, mu.
3.Stary Donald farmę miał ija, ija o!
A na tej farmie pieska miał, ija, ija o!
Piesek hau – hau – hau, hau, hau;
świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
krowa mu – mu – mu, mu, mu